Ostatnie 2 dni kampanii

Data dodania: 12.07.18 09:59:05

Witajcie,

chwilkę nas tutaj nie było gdyż intensywnie pracowaliśmy nad dokładnym tłumaczeniem i interpretacją wszystkich kart, a także nad przygotowaniem kolejnych celów kampanii. W międzyczasie udało się Wam odblokować dwa kolejne cele - pierwszy kilka dni temu - czyli zwiększenie jakości wszystkich kart na powłokę płótnowaną - przez to karty będą delikatnie grubsze i będą miały nową powłokę.


Dziś rano został odblokowany pierwszy z celów tylko na zagramw.to - będzie to specjalnie przygotowane małe pudełko (wersja podróżna), w którym zmieścicie wszystkie karty z gry. Wiele osób ceni sobie małe pudełka, które idealnie sprawdzają się w czasie podróży - dlatego tym bardziej cieszymy się, że ten cel został przez Was odblokowany.


Dziś również dołożylismy kolejny cel dodatkowy - tylko dla wspierających naszą kampanię - będzie to dodatkowy zestaw drewnianych znaczników punktów prestiżu, którego nie będzie można kupić po zakończeniu kampanii ( jest on tylko dla wspierających nasz projekt w czasie trwania kampanii). 


Teraz słów kilka o zmianach na kartach i procesie ich powstawania. W ostatnich dniach bardzo wnikliwie przeanalizowaliśmy wszystkie uwagi recenzentów i raz jeszcze skonfrontowaliśmy je z kartami z wersji demontracyjnej, którą recenzenci mieli przy tworzeniu swoich recenzji. W międzyczasie otrzymaliśmy od tłumacza całość kart (tłumacz, to ta sama osoba, która zrobiła polską wersję gry planszowej Gremlins Inc. - tak zasugerował nam Charlie Oscar i tak to wykorzystaliśmy, żeby w finalnej wersji nie było żadnych niedomówień).Okazało się, że niektóre karty z naszej wersji demonstracyjnej różniły się z tymi finalnymi, które znajdą się w grze. Wynikało to z niezrozumienia działania niektórych akcji i dlatego zostały błędnie przetłumaczone. Jak wspominaliśmy - wersja demo dla recenzentów była robiona na "szybko", gdyż chcieliśmy ją móc pokazać na Pyrkonie - stąd nie przeszła żadnej korekty i w takiej formie trafiła do recenzentów. Na dzień dzisiejszy mamy już przygotowane finalne tłumaczenie wszystkich kart - zgodne z nazewnictwem w grze planszowej i przygotowane przez tego samego tłumacza. Naszym zdaniem teraz jest wszystko jasne i czytelne, a problem z balansem przez niektóre karty został wyeliminowany. Poniżej przedstawiamy kilka kart, które zostały zmienione: w wersji demo oraz w wersji finalnej - jak sami zobaczycie akcje różnią się sporo i mogły mieć duży wpływ podczas rozgrywki, o czym wspominali recenzenci.






No i na koniec deser :) Słynna już w całej Polsce karta INSPEKCJI !!!

Otóż będzie w polskiej wersji językowej!!! Również jak w przypadku powyższych kart, karta Inspekcji została źle przez nas zrozumiana i przetłumaczona na etapie produkcji wersji demonstracyjnej. Po konsultacjach z autorem gry i jego wyjaśnieniu jej działania, a także po otrzymaniu finalnego tłumaczenia, karta ta diametralnie zmienia swoją "moc" i staje się normalną średniej-mocy kartą, jakich w talii sporo. Poniżej prezentujemy Wam również zdjecie z wersji demo oraz finalnej. 


Jak widzicie bardzo bierzemy sobie do serca wszystkie Wasze uwagi i staramy się na bieżąco nad nimi pracować. Możemy Was zapewnić, że finalny produkt nie będzie miał żadnych niedociągnięć i zostanie czytelnie i zrozumiale przetłumaczony. Zostały jeszcze niespełna dwa dni do zakończenia kampanii - mamy nadzieję, że powyższymi wyjaśnieniami przekonaliśmy tych niezdecydowanych, że warto wesprzeć naszą grę i że będzie ona dobrze zbalansowana i poprawiona względem wersji demonstracyjnej. Naszym zdaniem o to właśnie chodzi w crowdfundingu, aby jako wydawca być elastycznym na zmiany i sugestie, i jeśli jest taka potrzeba, robić je.

Pozdrawiamy
Zespół Czacha Games

Liczba komentarzy: 24
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
annaroz90ponad rok temu

Dla wygody rozbijam post na mniejsze części. Wybaczcie, zapomniałam o nieobsługiwaniu przez formularz spacji.

polwacponad rok temu

Chyba raczej entera a nie spacji ;)

annaroz90ponad rok temu

Racja. Chodziło o klawisz Enter :).

annaroz90ponad rok temu

@ Czaha Games: Wiem, że komentarz trochę przydługi ale proszę abyście go mimo to przeczytali i się do niego odnieśli. Z góry dziękuje :).

annaroz90ponad rok temu

1. Widzę, że od dzisiejszego dnia kampania do teraz stoi dlatego jeśli możecie jeszcze poczynić jakieś akcje marketingowe nie wahajcie się. Możecie to zresztą połączyć z rozesłaniem informacji o wyjawieniu wszystkich celów, w tym ostatniego ekskluzywnego oraz nowych nagrodach. Wszak wspominaliście coś o asach ukrytych w rękawie ;). Choć jest już późno to podaje wam parę pomysłów na koniec kampanii. Opcja ekskluzywnego celu jako kart jest oczywista. Mógłby to też być powiedzmy znacznik pierwszego gracza w formie klimatycznej figurki gremlina. W dodatkowych nagrodach mogły by się jeszcze znaleźć: fajna tapeta/tapety jako symboliczne wsparcie w kwocie 5 zł; brelok, taki sam jaki był wygraną w konkursie (fajnie jakbyście go wycenili na nie więcej niż 25 zł); sam klucz do gry planszowej w cenie 21 zł dla tych którzy wsparli karciankę i nie zdążyli kupić planszówki podczas "nieszczęsnej" wyprzedaży oraz bardzo klimatyczny deck box czy koszulka. O dwie pierwsze nagrody proszę szczególnie :). Nie wiem tylko czy ten deck box za bardzo nie gryzł by się z podróżną wersją pudełka. Jeśli chodzi o podstawkę na aktywne projekty z mojej perspektywy nie jest to potrzebne ale parę osób o tym wspominało. Pomysły te rzucam w sumie na gorąco, więc proszę o wyrozumiałość. W dalszych punktach przechodzę już stricte do skomentowania aktualności z dzisiejszego dnia :).

annaroz90ponad rok temu

2. Rewelacja :D. Na taką aktualizację warto było czekać ;). Zmiany na kartach jak najbardziej były potrzebne, co dobrze pokazaliście. Cieszę się bardzo, że wróciła karta inspekcji. Jej działanie, jeśli założymy, że gremliny mimo swojej złośliwości są praworządne, jest teraz bardziej klimatyczne. I można kogoś bezpośrednio ukarać za blefowanie w postaci zbytniego magazynowania zasobów ;). Co do czcionki ta docelowa wygląda lepiej ale jest węższa i przez to mniej czytelna, więc może byłoby warto poszperać jeszcze za czymś równie dobrze wyglądającym ale szerszym. Ot taka luźna sugestia (zdaje sobie sprawę, że ten element może już być przez was tematem ostatecznie zamkniętym).

annaroz90ponad rok temu

3. Jak najbardziej popieram cel drewnianych znaczników prestiżu :). W zasadzie tego typu ekskluzywne cele to już chyba standard w crowdfundingu gier planszowych. Świetnie, że zrobiliście to przetasowanie celów. Dzięki temu już teraz możemy być pewni tego, że karty będą prezentowały odpowiednią jakość. W zasadzie jedyne nad czym się jeszcze zastanawiam to sens celu w postaci podróżnej wersji pudełka. Jeśli rzeczywiście granie bez znaczników prestiżu może być wygodne to raczej nie powinnam wątpić, w związku z tym myślę, że byłoby dobrze gdyby znalazło się na niego miejsce we właściwym opakowaniu gry. Jest to w jakimkolwiek stopniu realne? 3. O finalną jakość produktu się nie martwię, chociaż na samym początku kampanii recenzja PoGramy zaświeciła mi czerwona lampkę. Jednak gdy zamieściliście aktualizacje o pracach nad balansem nie miałam już żadnych wątpliwości i udało mi się kupić rozszerzony pakiet Early Bird za co wielkie dzięki :). W sumie to było już po dwunastej, czyli po deklarowanym czasie jego dostępności, ale mimo wszystko się udało :D. I na marginesie Gremlins Inc. jest pierwszym z czterech projektów na zagramw.to, który wsparłam na samym początku :).

annaroz90ponad rok temu

4. Ja też mam nadzieję, że wszyscy niezdecydowani zdecydują się na wsparcie i jeśli spodobał im się pierwowzór, czyli strategiczna gra planszowa w formie elektronicznej, to kupią pakiet rozszerzony (zalecam zajrzeć na Steam i przeczytać opinie). Obecnie ta gra na Steamie w porównaniu z ceną w wspomnianym pakiecie jest o 13,99 zł droższa. Autorzy tej gry zawartość odnoszącą się do mechaniki dodają w formie bezpłatnych aktualizacji (tu naprawdę należą im się gromkie brawa za tak uczciwą wobec graczy postawę), zaś te które można kupić zawierają zawartość stricte "kosmetyczną". Dodatkowo gra ma dużą bazę graczy (jest z kim pograć i przy okazji kogoś poznać) oraz organizowane są turnieje :).

annaroz90ponad rok temu

5. I na koniec cieszę się, że staracie wsłuchiwać się w nasze opinie, czego zresztą dowiedliście w tej kampanii i za pewne w poprzedniej (tamtą śledziłam w mniejszym stopniu, stąd zwrot "za pewne" ;] ). W zasadzie zabrakło tylko trochę komunikacji i może przygotowania przed samym startem. Jeśli macie duże przerwy w aktualnościach dawajcie po prostu znać w ogólnych komentarzach, że mocno nad czymś pracujecie. Wystarczy jedno zdanie a zdziała dużo. I ewentualnie jak najszybciej umiejętnie zbijajcie różne zarzuty lub dementujcie nieprawdziwe plotki, które mogą wyskoczyć w trakcie kampanii. Przykładem może być chociaż plotka o deklarowanych 16 dodatkowych kartach. Z drugiej strony widzę, że jako wspierający potrafimy być w pewnym sensie aż nadto wymagający, a sami nie do końca w porządku wobec was, autorów kampanii (zbyt roszczeniowa postawa, czy niemądre zarzuty na zasadzie "nie znam się a wiem lepiej"). Dopiero wgryzam się w gry planszowe i jak na razie jako wydawnictwo mam o was dobre zdanie. Tak naprawdę kampania "Klanów Kaledonii" i Gremlins Inc." składają się na składają się na pierwsze doświadczenia z waszym wydawnictwem. Wierze, że potraficie się uczyć na swoich błędach i wasze działania w szeroko pojętnym marketingu i dbaniu o swój wizerunek będą z kampanią na kampanię coraz bardziej skuteczne :).

annaroz90ponad rok temu

6. Na wszelki wypadek gdybyście przegapili zamieszcza ten komentarz zarówno pod właściwą aktualizacją jak i w ogólnej sekcji komentarzy :). Nie to żebym chciała was przytłoczyć natłokiem informacji ale wolę się ubezpieczyć ;).

annaroz90ponad rok temu

@ Czaha Games Wiem, że komentarz trochę przydługi ale proszę abyście go mimo to przeczytali i się do niego odnieśli. Z góry dziękuje :). 1. Widzę, że od dzisiejszego dnia kampania do teraz stoi dlatego jeśli możecie jeszcze poczynić jakieś akcje marketingowe nie wahajcie się. Możecie to zresztą połączyć z rozesłaniem informacji o wyjawieniu wszystkich celów, w tym ostatniego ekskluzywnego oraz nowych nagrodach. Wszak wspominaliście coś o asach ukrytych w rękawie ;). Choć jest już późno to podaje wam parę pomysłów na koniec kampanii. Opcja ekskluzywnego celu jako kart jest oczywista. Mógłby to też być powiedzmy znacznik pierwszego gracza w formie klimatycznej figurki gremlina. W dodatkowych nagrodach mogły by się jeszcze znaleźć: fajna tapeta/tapety jako symboliczne wsparcie w kwocie 5 zł; brelok, taki sam jaki był wygraną w konkursie (fajnie jakbyście go wycenili na nie więcej niż 25 zł); sam klucz do gry planszowej w cenie 21 zł dla tych którzy wsparli karciankę i nie zdążyli kupić planszówki podczas "nieszczęsnej" wyprzedaży oraz bardzo klimatyczny deck box czy koszulka. O dwie pierwsze nagrody proszę szczególnie :). Nie wiem tylko czy ten deck box za bardzo nie gryzł by się z podróżną wersją pudełka. Jeśli chodzi o podstawkę na aktywne projekty z mojej perspektywy nie jest to potrzebne ale parę osób o tym wspominało. Pomysły te rzucam w sumie na gorąco, więc proszę o wyrozumiałość. W dalszych punktach przechodzę już stricte do skomentowania aktualności z dzisiejszego dnia :). 2. Rewelacja :D. Na taką aktualizację warto było czekać ;). Zmiany na kartach jak najbardziej były potrzebne, co dobrze pokazaliście. Cieszę się bardzo, że wróciła karta inspekcji. Jej działanie, jeśli założymy, że gremliny mimo swojej złośliwości są praworządne, jest teraz bardziej klimatyczne. I można kogoś bezpośrednio ukarać za blefowanie w postaci zbytniego magazynowania zasobów ;). Co do czcionki ta docelowa wygląda lepiej ale jest węższa i przez to mniej czytelna, więc może byłoby warto poszperać jeszcze za czymś równie dobrze wyglądającym ale szerszym. Ot taka luźna sugestia (zdaje sobie sprawę, że ten element może już być przez was tematem ostatecznie zamkniętym). 3. Jak najbardziej popieram cel drewnianych znaczników prestiżu :). W zasadzie tego typu ekskluzywne cele to już chyba standard w crowdfundingu gier planszowych. Świetnie, że zrobiliście to przetasowanie celów. Dzięki temu już teraz możemy być pewni tego, że karty będą prezentowały odpowiednią jakość. W zasadzie jedyne nad czym się jeszcze zastanawiam to sens celu w postaci podróżnej wersji pudełka. Jeśli rzeczywiście granie bez znaczników prestiżu może być wygodne to raczej nie powinnam wątpić, w związku z tym myślę, że byłoby dobrze gdyby znalazło się na niego miejsce we właściwym opakowaniu gry. Jest to w jakimkolwiek stopniu realne? 3. O finalną jakość produktu się nie martwię, chociaż na samym początku kampanii recenzja PoGramy zaświeciła mi czerwona lampkę. Jednak gdy zamieściliście aktualizacje o pracach nad balansem nie miałam już żadnych wątpliwości i udało mi się kupić rozszerzony pakiet Early Bird za co wielkie dzięki :). W sumie to było już po dwunastej, czyli po deklarowanym czasie jego dostępności, ale mimo wszystko się udało :D. I na marginesie Gremlins Inc. jest pierwszym z czterech projektów na zagramw.to, który wsparłam na samym początku :). 4. Ja też mam nadzieję, że wszyscy niezdecydowani zdecydują się na wsparcie i jeśli spodobał im się pierwowzór, czyli strategiczna gra planszowa w formie elektronicznej, to kupią pakiet rozszerzony (zalecam zajrzeć na steam i przeczytać opinie). Obecnie ta gra na Steamie w porównaniu z ceną w wspomnianym pakiecie jest o 13,99 zł droższa. Autorzy tej gry zawartość odnoszącą się do mechaniki dodają w formie bezpłatnych aktualizacji (tu naprawdę należą im się gromkie brawa za tak uczciwą wobec graczy postawę), zaś te które można kupić zawierają zawartość stricte "kosmetyczną". Dodatkowo gra ma dużą bazę graczy (jest z kim pograć i przy okazji kogoś poznać) oraz organizowane są turnieje :). 5. I na koniec cieszę się, że staracie wsłuchiwać się w nasze opinie, czego zresztą dowiedliście w tej kampanii i za pewne w poprzedniej (tamtą śledziłam w mniejszym stopniu, stąd zwrot "za pewne" ;] ). W zasadzie zabrakło tylko trochę komunikacji i może przygotowania przed samym startem. Jeśli macie duże przerwy w aktualnościach dawajcie po prostu znać w ogólnych komentarzach, że mocno nad czymś pracujecie. Wystarczy jedno zdanie a zdziała dużo. I ewentualnie jak najszybciej umiejętnie zbijajcie różne zarzuty lub dementujcie nieprawdziwe plotki, które mogą wyskoczyć w trakcie kampanii. Przykładem może być chociaż plotka o deklarowanych 16 dodatkowych kartach. Z drugiej strony widzę, że jako wspierający potrafimy być w pewnym sensie aż nadto wymagający, a sami nie do końca w porządku wobec was, autorów kampanii (zbyt roszczeniowa postawa, czy niemądre zarzuty na zasadzie "nie znam się a wiem lepiej"). Dopiero wgryzam się w gry planszowe i jak na razie jako wydawnictwo mam o was dobre zdanie. Tak naprawdę kampania "Klanów Kaledonii" i Gremlins Inc." składają się na składają się na pierwsze doświadczenia z waszym wydawnictwem. Wierze, że potraficie się uczyć na swoich błędach i wasze działania w szeroko pojętnym marketingu i dbaniu o swój wizerunek będą z kampanią na kampanię coraz bardziej skuteczne :). 6. Na wszelki wypadek gdybyście przegapili zamieszcza ten komentarz zarówno pod właściwą aktualizacją jak i w ogólnej sekcji komentarzy :). Nie to żebym chciała was przytłoczyć natłokiem informacji ale wolę się ubezpieczyć ;).

Alekponad rok temu

co do inspekcji to nie tylko karta z op stala sie zwyczjnie mocna, to jeszcze dopiero teraz idealnie pasuje do ilustracji i tytulu. do wczesniejszego tlumaczenia bardziej by pasowalo jakies "naduzycie wladzy" :)

annaroz90ponad rok temu

Zupełnie się z Tobą zgadzam. Z tego wynika z kartą wszystko było ok, a błąd tkwił w samym przetłumaczeniu :).

Rafał Blumertponad rok temu

super !

polwacponad rok temu

I to jest porządna aktualizacja na jaką czekałem już od paru dni. Dzięki @Czacha Games za porządne wyjaśnienie i zestawienia kart demo vs. finalna.

lamepowerponad rok temu

Jeszcze tylko pytanko za 100 punktów: czy wszystkie dodatkowe karty zostały już umieszczone jako cele, czy macie jeszcze coś w rękawie? :)

Czacha Games ponad rok temu

coś tam w rękawie jeszcze mamy - zobaczymy jak pójdzie wspieranie w ostatnich 2 dniach :)

lamepowerponad rok temu

dobra robota !!

r3lo4dponad rok temu

Super, że wyjaśniło się z tą inspekcją :) Co do kart finalnych, to nie mają one czasem mniejszej, mniej czytelnej czcionki? Bo ta z wersji demonstracyjnej wygląda na tych zdjęciach lepiej.

Czacha Games ponad rok temu

do wersji demo użyliśmy zwykłej trzcionki Arial, wersja finalna ma oryginalną czcionkę zaproponowaną przez autora gry i taką zostawimy - nie ma obawy, jest czytelna i ładnie się komponuje graficznie z całością grafik na kartach

Czacha Games ponad rok temu

sorry GREMLIN znów przekręcił słowo :) oczywiście "czcionki" ;)

Koringponad rok temu

chyba cie czacha boli, ci śmieszni goście w wydawnictwie myślą, że nie mam nic lepszego do roboty tylko się pierdołami zajmować , jakieś literówki-srówki, żałosne to zrzucanie swojej ignorancji i niekompetencji na innych, sorry , ale muszę iść zrobić małą inspekcje w pewnym miejscu...

Stary Hedelponad rok temu

hahahaha chyba cie czacha boli - leze :D

r3lo4dponad rok temu

XD