Dodatki frakcyjne - część pierwsza: CELTOWIE

Data dodania: 17.07.20 13:36:24

Hej! Kolejny dzień kampanii więc to chyba czas na rozpoczęcie cyklu aktualizacji na temat dodatków frakcyjnych, w których krótko przedstawimy Wam charakterystykę i nasz pomysł na daną frakcję. Na pierwszy ogień idą:

CELTOWIE

Celtowie to frakcja, której związek z naturą jest bardzo widoczny nie tylko tematycznie, ale i mechanicznie. W trakcie projektowania jej przyjęte zostały dwa założenia - po pierwsze chciałem wykorzystać element bardzo rozpoznawalny, jakim jest magia natury i Druidzi z nią związani, a jednocześnie odnieść się do relacji słabszego uzbrojenia i wiary w to, że nie stanowi to ograniczenia wojowników. W ten sposób powstała frakcja, która posiada jednostki ograniczone swoim uzbrojeniem, względem siły i zasięgu, ale wiarą w swój związek z naturą i jego wpływ na życie wojowników potrafią zapobiec ranom, uleczyć się czy sprawić, że to sama kraina zwróci się przeciwko ich oponentom. Łącząc mobilność z istotą duchowego przewodnika (Białego Jelenia) udało nam się sprawić, że Celtowie posiadają bardzo wyraźne elementy, z których wynika ich siła, jednak jeżeli nie będą w stanie ich ochronić, to cóż… może skończyć się to różnie.

* Cechy karty mogą ulec jeszcze zmianie w trakcie testów.

Pamiętajcie, że dodatki frakcyjne możecie dorzucić do już złożonego zamówienia w dziale nagrody jeśli chcecie otrzymać wszystko razem w marcu 2021, płacąc raz za przesyłkę. Jeśli wolicie dostać startery najpierw (w grudniu) a dokupione dodatki później, to dodatki musicie kupić jako osobne zamówienie i ponownie opłacić przesyłkę. 

Liczba komentarzy: 14
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Ulfhedhnar3 tygodni temu

Czy w pudełkach startowych jest jakaś plansza do gry, czy aby grac trzeba zakupić tą tekturową składaną?

Sorvent3 tygodni temu

Każde pudełko to samodzielna gra, w związku z czym w każdym będzie składana plansza na papierze kredowym. Poprawia to mobilność, ponieważ małe pudełko możesz zabrać praktycznie wszędzie, rozłożyć plansze i grać. Tekturową możesz dokupić oddzielnie, żeby poprawić komfort rozgrywki, ale nie zabierzesz jej ze sobą wszędzie. Co więcej, jeżeli odblokuje się najbliższy cel, to plansze kredowe będzie można połączyć, żeby grać w parach 2 vs 2 :-)

Cube 3 tygodni temu

dokładnie tak - dzięki za pomoc :)

Ulfhedhnar2 tygodni temu

Dzięki za info.

Sitomasz903 tygodni temu

Przekonaliscie mnie ta aktualizacją do zakupu Celtów... :-)

Achesa3 tygodni temu

Mam pytanie jaka jest planowana cena dodatkowych frakcji już po zakończeniu kampanii (SCD)? Jaka tak naprawdę jest oszczędność z racji kupienia np. frakcji Egiptu za 30 zł?

meDarq3 tygodni temu

SCD to ma być 45zł

Cube 3 tygodni temu

zgadza się - SCD 45zł

Sorvent3 tygodni temu

Dzięki za aktualizację i paczkę informacji o Celtach :-) Ciekawy pomysł na frakcję, na pewno będzie wymagał główkowania i innego typu rozgrywki niż frakcjami siłowymi. Mam jednak uwagę, nie tylko co do tego dodatku, ale co do gry w ogóle - dobrze by było, gdyby oprócz opisu działania cechy specjalnej, znajdywały się wyjaśnienia, czy: 1) druid korzystając z niej rzuca jedną kością, czy dwiema zgodnie ze wskaźnikiem ataku; 2) czy ewentualne modyfikatory (umocnienie, osłabienie, osaczenie) mają wpływ na wynik, od którego zależy rana. Np. w przypadku berserkerów jest to bardzo klarownie wyjaśnione - zadajesz ranę na 5+ niezależnie od jakichkolwiek modyfikatorów. Co do druida czy rydwanów mam już wątpliwości. Obstawiałbym co prawda, że modyfikatory należy uwzględnić, skoro nie ma przeciwnego zastrzeżenia na karcie, ale też nie jestem pewien. No i kwestia kości - jest różnica, czy wykonując umiejętność specjalną rzucam jedną czy ich większą liczbą. Może dobrze byłoby dorzucać do pudełek małe karty pomocy wyjaśniające tego typu wątpliwości: 1) Korzystając z cechy specjalnej jednostki X rzucasz kośćmi w liczbie Y. 2) Ewentualne modyfikatory mają wpływ/nie mają wpływu na wynik rzutu. 4) Zadajesz jedną ranę niezależnie od liczby wyrzuconych sukcesów/liczbę ran równą liczbie wyrzuconych sukcesów. Pozdrawiam i wciąż czekam na odsłonięcie kolejnych celów :-)

Tumbler3 tygodni temu

+1

Cube 3 tygodni temu

Hej! Dzięki za zaangażowanie, postaram się odpowiedzieć dość ogólnie, obejmując całość. Po pierwsze - karty zarówno Druida, jak i Rydwanów nie są kartami finalnymi (co staramy się bardzo wyraźnie zaznaczać), wciąż są w fazie testów. Jednym z elementów testowania tego typu gier jest także praca nad tzw. "wordingiem", który potrafi się w przypadku niektórych kart zmienić kilkanaście razy w trakcie całego procesu. Docelowym stanem jest wersja, w której nie ma wątpliwości, lub jest ich jak najmniej. Należy jednak pamiętać, że nie ma fizycznie możliwości, żeby każda karta otrzymywała swoje własne wyjaśnienie na osobnej karcie, bo to w ogóle pójście w złą stronę ;) Bardzo ważną zasadą przy grach karcianych są też "jeżeli karta stoi w sprzeczności z instrukcją, to karta ma pierwszeństwo", co jest dość popularnym założeniem i coś, z czym problem ma wiele osób naturalnie kombinując i przeciągając zasady na swoją stronę, czyli "rób to co mówi karta, krok po kroku i nie wymyślaj dodatkowych rzeczy" ;) Konkretnie w przypadku tego typu zapisów - modyfikatory dotyczą trafiania atakami. Zdolności specjalne (podobnie jak zdolności bóstw) atakami nie są i dlatego modyfikatory wynikające z umocnienia i osłabienia nie będą przy nich brane pod uwagę. I jest to zasada ogólna, tycząca się wszystkich tego typu zapisów. Mam nadzieję, że to wyjaśnia wątpliwości ;)

Sorvent3 tygodni temu

Rozumiem... a przynajmniej tak mi się wydaje :D Ale patrząc na to, co napisałeś, to skoro modyfikatorów ataku nie stosujemy do zdolności specjalnych, to nie patrzymy też na liczbę kości ataku, jeżeli korzystamy ze zdolności. W związku z tym zarówno w powyższym przypadku, jak i rydwanów rzucamy jedną kością, bo nie jest to akcja ataku, tylko zdolność i nie bierzemy pod uwagę modyfikatorów wpływających na atak. Dobrze? :-)

Cube 3 tygodni temu

Dokładnie tak ;) Choć na pewno jeszcze czekają nas z 2 przeglądy kart w kwestii wordingu na wszystkich frakcjach, więc rozejrzę się czy gdzie indziej nie jest to przypadkiem niejasno zapisane, dzięki za zwrócenie uwagi na potencjalny problem ;)

Gewar3 tygodni temu

#teamceltowie i jedyny słuszny druid (w awatarze) :D