Grafika na kostkę czyli nieoczywiste rozwiązanie.

Data dodania: 16.12.18 23:23:39

Dziś parę słów o grafice na naszej ekskluzywnej kosteczce. W komentarzach jak i w mailach padały bardzo ciekawe propozycje. Postanowiliśmy przyjrzeć się gwiazdozbiorom (planetom), nóżkom (łapkom) potwora oraz oczkom. Musieliśmy wziąć pod uwagę fakt, że nadruk jest monochromatyczny, a powierzchnia zadruku kostki ograniczona do 23mm. Jak na kostkę to jest naprawdę sporo, jednak zbyt skomplikowane grafiki mogłyby pogorszyć czytelność kostki, czego byśmy nie chcieli. Ten ostatni element wydawał się nam najistotniejszy. Kostka musi przecież przede wszystkim być czytelna i spełniać swoje podstawowe funkcje, a dopiero w drugiej kolejności być ładna czy oryginalna. Kostka jest niezbędna w wariancie wyścigowym i tam każdy wynik musi być łatwo rozpoznawalny, bo to od jej wyniku zależy, jaki widok mamy wskazać. Gdyby grafika na kostce była trudno rozpoznawalna, gracze męczyliby się zamiast bawić. Natomiast w wariancie solo kostka służy do odliczania ruchów, które pozostały nam do ataku potwora. Tu zależało nam, by grafika na kostce chociaż troszkę nawiązywała do tego trybu. Oj, to nie było łatwe zadanie :)

Gwiazdozbiory - pierwotnie byliśmy zgodni, że to najlepszy pomysł i daje duże pole do popisu. Gwiazdozbiory zwykle są skupiskami większej ilości gwiazd, a my tylko musielibyśmy w jakiś sposób zaznaczyć jedną, dwie czy kilka. Niestety teoria często przegrywa z praktyką i nie uzyskaliśmy wystarczającej rozpoznawalności numerów. Każda ścianka była by inna i trudna do rozpoznania. Kostka byłaby może i ładna, ale całkowicie niepraktyczna. Same gwiazdki to nuda a z jakimś zarysem graficznym - maleje czytelność. Inny pomysł to pójść w znaki zodiaku, ale albo trzeba by wybrać połowę z nich (tylko które?), ewentualnie ich uproszczone symbole i każda z kropek miała by własną grafikę. To rozwiązanie również okazało się problematyczne. Ostatecznie z ciężkim sercem musieliśmy porzucić ten pomysł.

Łapki/nóżki były nawet ładne, mieliśmy gotowe łapki i nóżki potwora, które można by wykorzystać, jednak i tu problemem jest czytelność, zwłaszcza przy większej ich ilości. Niestety i to nie byłoby zbyt eleganckie lub wymagało jeszcze większej kostki, co z przyczyn oczywistych nie wchodzi w grę.

Pozostały nam oczka, tu na pierwszy rzut oka ;) nie było nic oryginalnego, oczka są nieco okrągłe, co przy małych grafikach mogło dać zbiór zwykłych troszkę krzywych kropek. Postanowiliśmy wydrukować sobie kilka wersji. Zaskoczyło nas to, że otwarte oczka okazały się bardzo czytelne (to już duży plus). Należało popracować troszkę ;) nad ich wyglądem i mieliśmy grafikę, która sprawdzała się w grze. Postanowiliśmy dodać jeszcze oczka zamknięte i w tym momencie obraz kostki nabrał sensu. Na ściance z symbolem jeden będzie jedno otwarte oko, a pozostałe będą zamknięte, na dwójce dwa otwarte i pozostałe zamknięte itd. Dzięki temu mamy bardzo tematyczny licznik ataku potwora, a jednocześnie mamy czytelną kostkę dla graczy w wariant wyścigowy przy jednoczesnym niebanalnym układzie symboli. Poniżej przykładowa czwórka.

Jak widać na kostce będzie siedem symboli. Na ściance z szóstką będą otwarte wszystkie oczy oprócz środkowego. Zgodnie z zasadami trybu solo, przy szóstce jeszcze potwór nie atakuje, możemy się ruszyć normalnie, dopiero jak kostka miałaby zostać obrócona ponownie (w domyśle potwór otwiera siódme oko) zjada planetę, rusza się w naszą stronę i znowu zamyka oczy zostawiając jedno lub kilka otwartych w zależności od poziomu trudności i ilości posiadanych przez nas próbek (i zapada w drzemkę).

Mamy nadzieję, że i wam bardzo przypadnie do gustu ta super kosteczka z jej oczkowymi symbolami. Oczywiście gdy będziemy mieć fizyczną wersję kostki to się tym pochwalimy. Dziękujemy bardzo i gratulujemy pomysłodawcom tego rozwiązania. paga i Gibon17RSN odezwijcie się do nas na fb lub mailowo i ustalimy, którą nagrodę mamy wam dołożyć do przesyłki z grą.

Na dziś to wszystko, odezwiemy się do was jeszcze przed nowym rokiem. gj.


Liczba komentarzy: 8
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Rahumene29 tygodni temu

Mnie raczej średnio podchodzi pomysł z nadmiarowymi, zamkniętymi oczami. Szybkim testem było pokazanie grafiki mojej partnerce zadając pytanie: "Jaki jest wynik na tej kostce?" Wahała się między 3,4 a 7. Tak zaprojektowana kostka będzie premiować graczy, którzy już mieli kontakt z grą i nauczą się szybko czytać kostkę. Usunąłbym więc te zamknięte oczka.

polwac29 tygodni temu

Wystarczy przed gra wszystkim wyjaśnić o co chodzi i jak to czytać

Fundacja Lupo Art 29 tygodni temu

To słuszne obawy, też nie chcielibyśmy by kostka była nieczytelna, dlatego pracowaliśmy by otwarte oczka były jak najczytelniejsze. Mogę zapewnić że wystarczy raz wyjaśnić co oznaczają oczka, parę razy rzuć dla treningu i nie ma problemów z odczytaniem ich wartości. Sprawdzaliśmy czytelność grafik i nawet ci najmłodsi radzili sobie bardzo dobrze. gj

paga30 tygodni temu

Na jaki adres email napisać? Nie dostałem pisząc na office (at) lupoartgames.com

Fundacja Lupo Art 29 tygodni temu

Proszę się nie martwić, mail dotarł, wszystko będziemy jeszcze sprawdzać przed wysyłką gry. gj

kamil00s30 tygodni temu

Na kostce jest 7 oczek a potwór czarna dziura ma 8.

Fundacja Lupo Art 30 tygodni temu

Kosmozaury z rodzaju Cavum nigrum posiadają zmienną ilość gałek ocznych. W zależności od natężenia promieniowania kosmicznego dostrzegają jadalną planetę już nawet 5ma. Dlatego spokojnie, 7 jest wystarczająca do prawidłowego żerowania nawet przy trudniejszych warunkach pogodowych ;) gj

kamil00s30 tygodni temu

:)