Innowacyjna gra kafelkowa Solar City

Innowacyjna gra kafelkowa

Solar City

Zakończono sukcesem
519Wsparć
170%celu finansowego
85 352 złz potrzebnych
50 000 zł
170%

Solar City

Solar City to solarpunkowa gra planszowa z unikalną mechaniką "Buduj i Blokuj", autorów mocno docenionego w 2017 roku Alien Artifacts, w której gracze stają na czele zespołu architektów, na usługach jednej z globalnych korporacji, aby przekształcić dawną zabudowę miejską w tętniące życiem ekologiczne miasto.

Zawartość pudełka


Kampania łączona z Kickstarterem

Równocześnie z polską kampanią na zagramw.to odbywa się druga, anglojęzyczna, na serwisie kickstarter.com. Co to dla Was oznacza? Otóż to, że po ufundowaniu się podstawowej wersji gry, na potrzeby celów dodatkowych wszystkie zebrane fundusze liczymy wspólnie! Każdy dolar ponad 15000 potrzebnych na odblokowanie angielskiej wersji gry zebrany na kickstarterze to dodatkowe 3,5 zł na Wasze cele dodatkowe!

Ten licznik pokazuje realną kwotę, jaka do tej pory została zebrana na potrzeby odblokowania celów dodatkowych.



Poniższa grafika, prezentuje elementy, które wzbogacą zawartość gry
dzięki Waszemu wsparciu.




Dopracowana zawartość

W pudełku Solar City zobaczysz zawartość współtworzoną
przez autora, wydawcę, graczy i recenzentów. Czekamy również na Twój wkład.
Ta gra to wspólny projekt nas wszystkich!

Plansze Miasta

W Solar City każdy z graczy reprezentuje grupę ekologów, planistów miejskich, architektów i naukowców, na usługach jednej z nowych światowych korporacji. Na planszy własnego miasta gracz budować będzie Obiekty Publiczne oraz Wieżowce, które następnie przekształci w Podniebne Ogrody, aby zdobywać Punkty Solarne. Na planszy miasta znajdują się także pola pozwalające śledzić aktualne ceny za wykonanie tych akcji oraz wcięcia na dyski służące do oznaczania aktywowanych już w danej rundzie rzędów i kolumn.


108 dwustronnych Kafli Budynków
(Wieżowce/Podniebne Ogrody)

Kafle budynków w Solar City są dwustronne i świetnie ilustrowane – z jednej strony przedstawiają cyberpunkowe Wieżowce, pozostałe z dawnej zabudowy miejskiej, z drugiej zaś – nowe, w pełni ekologiczne Podniebne Ogrody. Każda strona, w momencie uruchomienia, przynosi specjalne bonusy i wchodząc w interakcję z innymi kaflami, służy do skonstruowania przez gracza jego „silnika punktowego”. Na kaflu w sposób czytelny i przejrzysty wyszczególnione zostały jego zasady.

12 typów kafli tworzy podstawową pulę budynków, z których każdy występuje w liczbie 9 sztuk.

18 kafli Obiektów Publicznych

Obiekty Publiczne są dodatkowymi kaflami budynków, stworzonymi specjalnie na potrzeby projektu Solarnej Rewolucji. Posiadają unikalne, potężne umiejętności i stanowią ważną część „silnika punktowego” graczy.


80 żetonów e-kredytów (e-coins)

E-kredyty symbolizują kryptowalutę powstałą po upadku globalnego turbo-kapitalizmu, używaną jako środek płatniczy w nowym świecie. Za ich pomocą gracze będą płacić za budowę Wieżowców, przekształcanie ich w Podniebne Ogrody, a także za Obiekty Publiczne i różne umiejętności specjalne.

60 żetonów Punktów Solarnych

Punkty Solarne symbolizują poziom przekształcenia miasta według planu Solarnej Rewolucji oraz punkty wpływu i popularności jaką cieszy się nasza korporacja w nowym porządku świata. Gracz, który na koniec gry będzie posiadał ich najwięcej, zostaje zwycięzcą!

1 plansza rund i 1 znacznik rundy

Plansza rund zawiera szereg elementów, które pozwalają w prosty sposób śledzić przebieg gry: licznik rund, miejsce na wystawianie kafli budynków biorących udział w danej rozgrywce oraz przestrzeń do wyłożenia budynków publicznych.

12 kart Budynków

W podstawowej wersji gry występuje 12 kart Budynków, a każda karta odpowiada jednemu typowi Wieżowca/Podniebnego Ogrody. Karty szczegółowo wyjaśniają efekt aktywacji Wieżowca oraz uruchomienia Podniebnego Ogrodu danego typu oraz służą do szybkiego przygotowania gry.

32 znaczniki aktywacji

Zrównoważony rozwój miast, które przetrwały zagładę, służący odbudowanie środowiska naturalnego, przebiega w sposób planowy i przemyślany, tak aby nie nadwyrężać jeszcze bardziej ekosystemu planety. Dane i raporty na ten temat przechodzą jednak przez biurokratyczne sito, a każda z korporacji biorących udział w scentralizowanym projekcie „Solarnej Rewolucji” realizuje własną politykę oraz własne tajne cele…

W systemie gry odzwierciedla to następujący fakt: każdy rząd lub kolumna może być aktywowana tylko raz w przeciągu jednej rundy, każdy gracz otrzymuje więc zestaw dysków, którymi zaznacza te rzędy i kolumny, które już zostały w danej turze użyte.

4 znaczniki Wieżowców i Podniebnych Ogrodów

Znaczniki Wieżowców oraz Podniebnych Ogrodów służą do zaznaczania na planszy miasta w prosty sposób ilości e-kredytów, które należy wpłacić do banku, aby zakupić jeden Wieżowiec lub ulepszyć go do Podniebnego Ogrodu – ich cena w ciągu gry zmienia się.

Instrukcja

Gra zawiera oczywiście pełną, napisaną w przejrzysty sposób instrukcję. Solar City posiada proste, intuicyjne zasady podstawowe, w które gracze zostaną wprowadzeni w krótkim czasie, poprzez bogato ilustrowane przykłady. Jako gra zawierająca elementy budowy własnej mechaniki (buduj i blokuj) przez każdego z graczy, najwięcej strategii pojawi się dopiero na etapie samej gry.

2-4

Liczba graczy

10+

Wiek graczy

30-40 minut

Czas rozgrywki

Opis gry

Jest rok 2035.

Wszechwładza globalnych, technokratycznych korporacji powiązanych z interesami najważniejszych światowych potęg doprowadziła do eksploatacji i degradacji środowiska naturalnego, a tym samym załamania się ekosystemu planety. W wyniku tych zmian, wojen, zamieszek, wyzysku, głodu oraz chorób jedna trzecia ziemskiej populacji zmarła. W krótkim czasie rozpadły się sojusze i zbankrutowały państwa narodowe. Ludzkość podzieliła się na mniejsze skupiska o bardziej egalitarnym, klanowym charakterze, odchodząc od dawnych zasad turbokapitalizmu i technokracji o globalnym zasięgu. Społeczeństwo rozpoczęło powolny proces odbudowy.

Jednak światowe korporacje nie poddały się tak łatwo. Posiadając własne armie, dostęp do technologii, fabryk i laboratoriów, po wyznaczeniu nowych zarządów i zaktualizowaniu planów, postanowiły wywalczyć miejsce w nowym porządku, dostosowując się do niego.

Aby odzyskać wpływy oraz dobre imię, ogłosiły nowy, wspólny projekt przekształcenia ziemskich miast w zielone, ekologiczne fortece przetrwania ludzkości, służące odbudowie środowiska. Projekt został nazwany „Solarną rewolucją” i wykorzystuje wszystkie ekologiczne pomysły XXI wieku, związane z odnawialną energią, wertykalnymi farmami, zastąpieniem maszynami pracy ludzkiej. Do projektu zatrudnieni zostali najsłynniejsi naukowcy, planiści i ekolodzy nowego pokolenia.

Ludzkość postanowiła dobrze wykorzystać daną jej szansę na stworzenie sprawiedliwego, ekologicznego świata. Jednak korporacje widzą w przedsięwzięciu nowy intratny biznes i kto wie, jaki ostateczny cel im przyświeca…


Solar City to solarpunkowa gra planszowa z unikalną mechaniką Buduj i Blokuj (Build&Lock), duetu Marcin Ropka i Viola Kijowska, autorów mocno docenionego w 2017 roku Alien Artifacts, w której gracze stają na czele zespołu architektów, naukowców oraz planistów miejskich na usługach jednej z globalnych korporacji, aby przekształcić dawną zabudowę miejską w tętniące życiem ekologiczne miasto.


W ramach Projektu Solarnej Rewolucji gracze będą wykupować dawne budynki sprzed ekologicznej katastrofy, a następnie przemieniać je w Podniebne Ogrody – źródła ekologicznego pożywienia oraz odnawialnej energii. W miastach pojawią się także nowoczesne, zielone budynki publiczne – wzmacniając miejską tkankę oraz przywracając wiarę w przyszłość resztkom cywilizacji. Każdy rodzaj budynku dołączony do naszego miasta posiada własną mechanikę – łącząc wiele różnych elementów, w trakcie rozgrywki każdy gracz stworzy własny „silniczek”, służący ostatecznemu celowi, jakim jest zdobycie jak największej liczby Punktów Solarnych – symbolizujących postęp w odbudowie świata, wpływy oraz popularność zdobywaną w nowym społeczeństwie.

Solar City jest grą, która idealnie działa także jako gra dwuosobowa – każda ilość graczy biorąca udział w rozgrywce zmienia odrobinę podejście i sposoby planowania, które zapewnią nam zwycięstwo. Dzięki temu, a także mnogości budynków oraz losowości podstawowego ustawienia, gra posiada olbrzymią regrywalność – w grze ze wszystkimi odblokowanymi celami istnieje ponad pół miliona sposobów na połączenia między budynkami!


Czym jest Solar Punk?

Za projektem Solar City stoi ciekawa historia. Początkowo gra nosiła zupełnie inny tytuł, część z was mogła zresztą spotkać się jeszcze z poprzednimi wersjami na konwentach oraz pokazach w całej Polsce. Początkowo tematyka gry była inna -  pojawiały się pomysły latających statków, świątyń, druidów, jednak wciąż coś nie pasowało. Oczywiście pierwsze skrzypce grała czysta mechanika. W wyniku ankiety przeprowadzonej na Facebooku zdecydowaliśmy się ostatecznie na grę o budowaniu miasta w cyberpunkowym klimacie sci-fi, z mnóstwem mrocznej technologii i zniszczonym światem, w którym przede wszystkim chodzi o zdobycie jak największej ilości pieniędzy.

Jednak przypadek zdecydował, że spotkaliśmy się z młodą, nieznaną jak dotąd szerszej publiczności wizją – solar punkiem.


Przyszłość nie musi być mroczna.

Solarpunk zawiera wiele popkulturowych tropów, z których postanowiliśmy wybrać część i zaadaptować je na potrzeby fabuły Solar City. Najważniejszym elementem solarpunka jest wizja przyszłości, która staje w opozycji do godzącej się na zastany porządek naszych czasów nihilistycznej wizji cyberpunkowej – świata cynicznych globalnych korporacji, wyniszczającej industrializacji i wszechobecnej kontroli. Świat „solarny” jest dużo bardziej egalitarny, samorządny, skupiony na świadomości ekologicznej i kulturowej równości. Jest kolejną utopią – i jako taka posiada też pewną nową wizję estetyczną, połączoną z eko-spekulacjami z dziedziny science-fiction. Postanowiliśmy połączyć obie wizje w jedno – stworzyliśmy świat po zagładzie ekologicznej, w której garstka populacji planety walczy o przetrwanie, budując nowy porządek na zgliszczach starego.


W te ramy idealnie wpisała się koncepcja mechaniki Solar City – wykupowanie i budowanie dawnych wieżowców (cyberpunkowych), przekształcanie ich w nowe, zielone ekologiczne wersje, a także budowanie zupełnie nowych, „solarnych” Obiektów Publicznych, posiadających potężne umiejętności, a także przekształcanie postapokaliptycznego miasta w tętniące życiem miejsce.

Jednak postanowiliśmy także pozostawić jako część fabuły dawne korporacje, wykorzystując ich cyniczną, nastawioną na globalne wpływy, cyberpunkową naturę. Idealnie pasowało to do drugiego elementu mechaniki Solar City – blokowania części planszy w celu wykonania akcji.

W ten sposób narodziła się idea „Projektu Solarnej Rewolucji” stanowiącego oś fabuły Solar City – globalnego, scentralizowanego projektu ratowania planety poprzez powolną odbudowę jej ekosystemu, zależnego od przekształcania miast, tworzonego jednak przez surowce zapewniane przez nowe korporacje, kryjące swoje krwiożercze interesy pod przykrywką działania dla wspólnego dobra. Okazało się to strzałem w dziesiątkę i mechanika została w pełni scalona z fabułą gry!


Wizja estetyczna Solar City zawiera wiele elementów, które pozostają dziś nadal w dziedzinie science fiction, jednak istnieją naprawdę – i pokazują, że „koniec historii” oraz wizja panowania globalnego kapitalizmu niekoniecznie jest naszym jedynym wyjściem. Do takich elementów należy: szerokie użycie „domowych” źródeł odnawialnej energii – takich jak panele słoneczne, energia geotermalna, wiatrowa czy wodna. Wszystkie tego typu „domowe” fabryki stanowią integralną część „solarnych budynków” w grze i źródło energii dla naszych miast. Drugim kluczowym konceptem są Podniebne Ogrody – których nazwa w grze odnosi się do każdego występującego w nim zielonego budynku, tworząc nazwę własną dla obiektów w naszej wizji. Ich częścią są istniejące naprawdę wertykalne farmy – wykorzystujące każde dostępne miejsce w przestrzeni miejskiej, wbudowane w jej strukturę, takie jak dachy nowoczesnych wieżowców, opuszczone postindustrialne magazyny czy „cmentarzyska” kontenerów w dzielnicach portowych, korzystając z rozwiązań podobnych jak w szklarniach, służą do uprawy roślin i spełniają w mniejszej skali zadania prawdziwych farm.



Serce Miasta

Pierwsze z rozszerzeń do Solar City dostępne w kampanii

Potężne korporacje stanęły do walki o największe wpływy w mieście. Solarna Rewolucja – szczytna idea, która niegdyś połączyła największe światowe umysły w walce, gdzie stawką była odbudowa naturalnego środowiska – przeobraziła się w okrutną walkę o jak największe zyski. Bezwzględny lobbing deweloperów, zainteresowanych wyłącznie pozyskaniem jak najcenniejszych gruntów pod budowę majestatycznych wieżowców i drapaczy chmur, przynosi ofiary. Porozumienie między właścicielami korporacjami, które z takim trudem wypracowano lata temu, łamane jest niemal codziennie, a brutalne prawo rynku ściąga na skraj bankructwa nieostrożnych inwestorów. Ekologiczna rewolucja odsłania swoją druga, mroczniejszą twarz.

Witamy w Solar City: Serce Miasta. To pierwszy z dodatków do gry Solar City, w którym znajdziecie 6 typów zupełnie nowych budynków. Każdy z nich wprowadza do gry interakcję między graczami. Inwestuj w nieruchomości innych, przejmuj wpływy w mieście przeciwników lub aktywuj swoje dzielnice, zbierając podatek od innych graczy. To i jeszcze więcej znajdziesz w samym sercu miasta, gdzie walka o wpływy nabrała zupełnie nowego kolorytu.

Nowe typy budynków z tego dodatku można dowolnie łączyć z budynkami z gry podstawowej.


    Suburbia

    Drugie z rozszerzeń do Solar City dostępne w kampanii


    Miasto rozrasta się, wdzierając się na tereny, na których jeszcze do niedawna królowa zieleń niezmącona śladem buldożera. Nowo powstające wieżowce górują nad dawno opustoszałymi jednopiętrowymi domami, z których mieszkańcy albo przenieśli się na bardziej przyjazne tereny, albo najzwyczajniej w świecie umarli z powodu narastającej skali chorób cywilizacyjnych. Rozległe tereny znajdujące się na obrzeżach miast są tanie, łatwe do zagospodarowania i – co najważniejsze – można z nich czerpać niewyobrażalne profity. Ich wznoszenie i utrzymanie niezbędnej infrastruktury wiąże się jednak z dużym ryzykiem. Im dalej inwestycje znajdują się od centrum, tym większe mogą przynieść zyski, lecz gdy okażą się przeinwestowane, straty mogą pociągnąć w dół nawet najbardziej stabilną korporację.


    Przedstawiamy drugi z serii dodatków do Solar City – Solar City: Suburbia. Znajdziecie w nim zupełnie 6 nowych typów budynków, które wprowadzają rozwiązania rewolucjonizujące sposób działania budynków i czerpania zysków z inwestycji deweloperskich. Tutaj każda inwestycja wiąże się ze sporym ryzykiem finansowym, a sam dodatek wprowadza lekką losowość związaną z aktywacją budynków w mieście.

    Śmiałe rozwiązania konstrukcyjne pozwalają kopiować efekty pracy innych budynków, a nawet czerpać zyski podczas aktywacji dzielnic w innych miastach. Przekonaj się, co mogą przynieść ryzykowne inwestycje w Mieście Słońca.

    Nowe typy budynków z tego dodatku można dowolnie łączyć z budynkami z gry podstawowej.





    Czy wiecie, że dwa średniej wielkości drzewa zaspokajają roczne zapotrzebowanie na tlen dla jednej dorosłej osoby?

    A czy wiecie, że każdy wspierający kampanię Solar City to jedno zasadzone przez nas drzewo? Tak! Z Waszą pomocą chcemy przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Polsce. Dlatego też doszliśmy do porozumienia z samorządem jednej z gmin w Polsce i wspólnie z mini zasadzimy nowe drzewa. Ile ich będzie? To zależy tylko od Was. Każdy wspierający projekt Solar City oznacza jedną sadzonkę drzewa!

    Czynnie przyczynić się do ochrony środowiska, zmieniając swoje codzienne nawyki. Korzystać z opakowań wielokrotnego użytku, wybrać transport publicznym jako środek transportu do pracy, segregując śmieci, wymieniając źródła światła na energooszczędne. Niewielkie zmiany wdrożone dzisiaj, wnoszą wielkie zmiany w przyszłości. Teraz też możecie wspomóc nasze środowisko, grając w gry planszowe!

    Raport z sadzenia drzew opublikujemy na stronie kampanii. A niektórych z Was być może poprosimy bezpośrednio o pomoc w tym szczytnym celu.



    Rozgrywka


    Najważniejszą częścią rozgrywki w Solar City jest odpowiednie wykorzystanie unikalnej mechaniki gry, noszącej nazwę „Buduj i Blokuj”. Miasto każdego gracza podzielone jest na 4 rzędy oraz 4 kolumny, będące na początku gry pustymi polami. Akcja gracza składa się z dwóch elementów: należy zdecydować się i wybrać budynek, który wykupimy z puli (Wieżowiec lub Obiekt Publiczny) a następnie wybrać pole, na którym go umieścimy. Po wpłaceniu odpowiedniej liczby e-kredytów do banku, wybieramy rząd lub kolumnę, która nie była do tej pory aktywna, a w której znajduje się dołożony właśnie budynek i aktywujemy ją całą – wykonując po kolei akcje wszystkich budynków, które się tam znajdują. W ten sam sposób postępujemy w momencie uruchomienia Podniebnego Ogrodu– z tą różnicą, że obracamy kafel budynku na drugą stronę, zamiast dokładać następny.

    Cała procedura budowania i blokowania ma dwie daleko idące, strategiczne konsekwencje – służy budowaniu przez każdego gracza wyjątkowego, niepowtarzalnego (także z partii na partię) „silnika” służącego zdobywaniu E-kredytów oraz Punktów Solarnych, oraz powoduje, że inni gracze biorący udział w rozgrywce, nie będą mogli w czasie bieżącej rundy uruchomić w danej kolumnie oraz rzędzie swoich budynków!

    Przygotowanie gry

    Na początku rozgrywki musimy przygotować grę – przygotowujemy pulę E-kredytów oraz Punktów Solarnych w miejscu dostępnym dla wszystkich graczy oraz umieszczamy na środku stołu Planszę Rund. Znacznik rundy kładziemy na polu 1 rundy. Na planszy graczy zaznaczamy początkowy koszt zakupu naszych Wieżowców oraz Podniebnych Ogrodów – wynosi on 0, lecz będzie się zwiększał wraz z każdym następnym budynkiem w naszym mieście.

    Każda rozgrywka w Solar City przebiega w odmienny sposób – jednym z elementów mającym na to wpływ jest losowe wybranie 6 kafli budynków, które wezmą udział w grze. Służą do tego karty budynków – zawierające dodatkowo szczegółowy opis zasad każdego Wieżowca. Z pełnej puli losujemy 6, następnie kładziemy je w widocznym miejscu na stole i w odpowiedni sposób przy ich pomocy tworzymy 3 stosy, każdy zawierający 2 rodzaje Wieżowców. Następnie przygotować należy stos Obiektów Publicznych. 3 wierzchnie odsłaniamy, a następnie umieszczamy na nich pewną liczbę E-kredytów, oznaczającą zniżkę na zakup tych budynków – będzie ona zwiększać się wraz z liczbą rund, które zostały rozegrane. Wreszcie gracze otrzymują pewną pulę startowych E-kredytów i są gotowi do rozpoczęcia gry.

    Przebieg rozgrywki

    W swojej turze gracze wykonują jedną z trzech akcji:

    1. wykupują jeden z Wieżowców z wierzchu jednego z ogólnie dostępnych stosów;
    2. budują Obiekt Publiczny;
    3. aktywują Podniebny Ogród;

    Wpłacając odpowiednią liczbę E-kredytów do banku, wybierając także puste pole w jednym z nieaktywowanych w danej turze rzędów lub kolumn i aktywują je, umieszczając w odpowiednim miejscu znacznik aktywacji. Oprócz budynku wybranego do użycia w danej turze aktywują się także WSZYSTKIE INNE budynki z danego rzędu lub kolumny, które mogą to zrobić, tworząc potężną kombinację, owocującą dodatkowymi E-kredytami lub Punktami Solarnymi. Następnie swoją turę rozgrywa następny gracz.

    Wartododać, że gracze mogą w dowolnym momencie swojej tury pobrać pożyczkę z banku – muszą jednak uważać, ponieważ kurs jest bardzo drogi – zwrócić muszą przed końcem gry podwójną liczbę E-kredytów lub stracą punkty w momencie ostatecznej punktacji.

    Gdy aktywowane zostaną wszystkie rzędy i kolumny runda dobiega końca. Gracze zbierają bonusy za budynki działające na koniec i początek rundy, zdejmują wszystkie wyłożone znaczniki aktywacji, dokładają nowe Obiekty Publiczne lub dokładają dodatkową zniżkę w postaci E-kredytów do tych, które zostały w grze. Rozpoczyna się następna runda.

    Zakończenie

    Po upływie liczby rund, zależnejod liczby graczy, rozgrywka dobiega końca. Następuje ostateczna punktacja. W pierwszej kolejności gracze otrzymują ostatnią szansę na spłatę swoich długów. Do Punktów Solarnych zdobytych w czasie rozgrywki dolicza się: 1 za każdy Podniebny Ogród, który został uruchomiony w mieście gracza oraz 1 za każde 12 E-kredytów, które zostały w puli danego gracza. Od tego odjąć należy 1 za każde puste pole, które znajduje się w naszym mieście oraz 1 za każde 6 E-kredytów niespłaconego długu.

    Robocza wersja instrukcji dostępna TUTAJ

    Zasady trybu solo dostępne TUTAJ!

    Recenzje gry

    • Game Troll TV"Ciekawa, innowacyjna gra logiczna"
    • Granie w Chmurach"Ja w Solar City zagram, nie trzeba mnie przesadnie namawiać. Jest to bardzo ciekawa, przyjemna pozycja."
    • On Table"Niewątpliwym plusem są proste, przystępne zasady. Jest to gra, która będzie stanowić doskonały filler."
    • Fani Gier"Nieskomplikowana, średniej ciężkości gra kafelkowa, która po każdej rozgrywce dostarczała wiele satysfakcji. Mnogość dostępnych rodzajów wieżowców i obiektów publicznych daje ogromną regrywalność oraz wiele możliwości dążenia do zwycięstwa. Innowacyjna mechanika „Buduj i Blokuj” pozwala na całkiem sporą ilość negatywnej interakcji, połączonej z budowaniem silnika."

    Korzyści projektu

    Najniższa cena gry Solar City
    - 70,00 złTyle zaoszczędzisz

    Wspierając projekt gry na zagramw.to masz gwarancję, że cena oferowana w pierwszej dobie trwania kampanii będzie najniższą w historii. Nigdzie nie kupisz tej gry taniej.

    Sugerowana cena detaliczna gry Solar City to 199,00 zł. Wspierając projekt w tym momencie zaoszczędzisz więc aż 70,00 zł

    Najszybsza dostawa Solar City
    o 21 dnibędziesz miał szybciej grę

    Wydawca gwarantuje, że gra trafi do Ciebie o 21 dni szybciej, niż do sklepów i hurtowni. Najszybsza dostawa jest podziękowaniem za Twój czas oczekiwania.

    Unikatowe elemnenty Solar City
    15unikatowych elementów

    W projekcie zaplanowanych jest 15 unikatowych elementów, które można zdobyć tylko w czasie trwania kampanii. Ekskluzywna zawartość jest podziękowaniem za to, że zechcesz wesprzeć wydanie gry Solar City.

    Twórcy gry

    Pomysł na Solar City narodził się jako kolejny – po bardzo dobrze przyjętych na całym świecie Alien Artifacts – autorski projekt Marcina Ropki i Violi Kijowskiej, w którym tym razem postanowili połączyć ze sobą elementy, które kochają w grach planszowych – kafelki oraz bardzo rozbudowaną strategiczną rozgrywkę. Właśnie dzięki temu Solar City to „gra kafelkowa, w której musisz się postarać.”

    Projekt przeszedł wiele zmian od października 2017 roku, był testowany i pokazywany na wielu konwentach w Polsce oraz zagranicą, był mocno ogrywany na stołach – zarówno przez graczy, jak i wielu znajomych i przyjaciół autorów, do których zaliczają się rozpoznawalne branżowe nazwiska. Finalna wersja jest owocem tych doświadczeń i wielomiesięcznych prac. Dzięki temu mechanika gry jest dopracowana w stu procentach, a jej kluczowy element – mechanizm Buduj i Blokuj – ciekawy i świeży. Większość grafik do gry wykonał Mariusz Gandzel, znany i doświadczony ilustrator gier, znany m.in. ze swojej współpracy z Fantasy Flight Games. To właśnie dzięki niemu solarpunkowy klimat gry tak świetnie prezentuje się na planszy.

    Gra w tym momencie jest prawie w stu procentach ukończona – wszystkie elementy możecie zobaczyć w kampanii, dodatki jedynie dodają do gry dodatkowe możliwości. Większość dostępna będzie jedynie w czasie trwania kampanii. Marcin Ropka – jeden z autorów gry – ma pieczę nad całością projektu; gra jest wyceniona, elementy są uzgodnione z wykonawcami, ostateczne szlify przeprowadzone zostaną w czasie trwania kampanii, podczas której to właśnie Wy, drodzy wspierający, pozwolicie nam na wydanie gry w możliwie jak najlepszej jakości.

    „Droga od pomysłu do wydania gry jest długa i niejednokrotnie żmudna. Chcemy bardzo mocno podziękować wszystkim osobom, z którymi mieliśmy okazję spotkać się, zagrać i podyskutować o naszym prototypie podczas licznych konwentów, spotkań i imprez poświęconych grom planszowych. Solar City ma na swoim koncie ponad 120 udokumentowanych testów zewnętrznych, a kolejne kilkaset w gronie naszych zaprzyjaźnionych testerów. W sumie blisko 1000 godzin testowania, ulepszania i rozwijania gry. Ogrom pracy! To jak aktualnie wygląda Solar City, zawdzięczamy Waszej pomocy! Zawsze podkreślaliśmy, że ta gra powstawała przy dużym wsparciu społecznościowym i z tym wsparciem ma szansę zostać wydana. Z góry dziękujemy wszystkim wspierającym nasz projekt. Solar City to gra dla Was i dzięki Wam. W pełni crowdfundingowy projekt. Wspaniale!”

    - Marcin Ropka i Viola Kijowska

    Cele projektu

    Celem podstawowym każdej kampani na zagramw.to, jest zebranie funduszy na wydanie gry.
    Jednak, to nie wszystko! Jeśli nasza społeczność osiągnie poniższe cele,
    gra będzie dużo ciekawsza.

    • Postępy prac: znacznik pierwszego gracza

      Drodzy wspierający,

      Mamy dzisiaj przyjemność pokazać Wam kolejny zakończony element gry, mianowicie znaczniki pierwszego gracza, które w pełnej okazałości możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej.


      Z najnowszych prac: autorzy gry nanoszą poprawki na instrukcje. Po zakończeniu tego etapu, zos... czytaj więcej

      komentarzy: 6
    • Aktualizacja na temat produkcji

      Drodzy Wspierający,

       

      Produkcja Solar City – jak zapewne się spodziewacie, ulega opóźnieniu. Jest to spowodowane dwoma kwestiami: kłopotami Games Factory, które zostały już rozwiązane oraz dodatkowymi pracami, których wymagało Solar City po przeprowadzeniu jeszcze ka... czytaj więcej

      komentarzy: 35
    • Gotowe kafle!

      Drodzy Wspierający,

      Prace posuwają się do przodu - następnym elementem, który został złożony jest ten najważniejszy: kafle. Możemy Wam już pokazać jak wyglądają w ostatecznej wersji.

      Jeśli wszystko pójdzie jak trzeba, niedługo będzie można zobaczyć je już wydrukowane. Wcześniej jednak będziemy mieć do wglądu ... czytaj więcej

      komentarzy: 15
    • Gotowe figurki!

      Dostaliśmy zdjęcie gotowych egzemplarzy figurek:

      Jak widać, prezentują się dobrze, produkcja postępuje zgodnie z planem i zostanie za 2-3 tygodnie zakończona.

      Z kolejnych nowosci - jeszcze w tym tygodniu będzie można zobaczyć podgląd kafli, a w przyszłym gotową instrukcję.


      GF

      czytaj więcej

      komentarzy: 9
    • Karty gotowe!

      Cześć,

      Dobra wiadomość na dziś - karty są gotowe, oto zdjęcia, które otrzymaliśmy:

      Pliki wszystkich pozostałych elementów również są już w drukarni.

      Chcemy też uspokoić tych z Was, których niepokoją informacje, które pojawiły się w sieci na temat dodatków do Najeźdźców z Pó... czytaj więcej

      komentarzy: 13
    • Okładki dodatków!

      I znowu mamy coś nowego, tym razem okładki obu rozszerzeń do gry (póki co tylko w angielskiej wersji ale chcieliśmy je Wam pokazać jak najszybciej ;)):



      To już jedne z ostatnich grafik, których Wam do tej pory nie pokazaliśmy, a tymczasem gra rusza do druku!


      GF

      czytaj więcej

      komentarzy: 2
    • Karty budynków!

      Cześć!

      Minęło już trochę czasu od kampanii, a że prace nad grą idą bardzo sprawnie, prezentujemy Wam podgląd kart budynków jakie znajdą się w grze:

      Karty budynków służą do losowania, które konkretnie budowle będą brać udział w rozgrywce, jak również zawierają zasady danego budynku w obu j... czytaj więcej

      komentarzy: 3
    • Dziękujemy!

      Drodzy Wspierający,


      W imieniu autorów gry, a także całego zespołu Games Factory chcielibyśmy bardzo gorąco podziękować wam za wasze zaangażowanie w kampanię Solar City, uwieńczoną bardzo dużym sukcesem! Jesteście super!


      To dzięki Wam nasza pierwsza autorska gra może ujrzeć światło dzienne i t... czytaj więcej

      komentarzy: 3
    • Koniec kampanii, 26 celów odlokowane!

      Cześć i dziękujemy ; )

      Kampania się kończy, i dosłownie rzutem na taśmę odblokowujecie ostatni, specjalny cel... Mamy nadzieję, że podoba się Wam takie zakończenie!

      Dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się nas wesprzeć - to dzięki Wam projekt Solar City ujrzy światło dzienne!

      Teraz czas z naszej strony na... czytaj więcej

      komentarzy: 1
    • Ostatnie 8 godzin... i dodatkowy cel!

      Cześć!

      No dobrze, prosiliście to macie - mamy dla Was ostatni [tym razem naprawdę ostatni ;)] cel dodatkowy - jeszcze jeden wieżowiec/podniebny ogród, który dołączy do gry jeśli zbierzemy 270 000 złotych. I, jako że od czasu poprzedniego celu jesteśmy na dobrej drodze, wygląda na to, że się Wam uda ; )


      ... czytaj więcej

      komentarzy: 2
    • Ostatni cel ujawniony!

      Cześć!

      24 cele odblokowane, więc czas pokazać ostatni, większy:

      Specjalny pakiet budynków publicznych to ostatnie, co zostało Wam do odblokowania... i razem z Kickstarterem jesteście już na bardzo dobrej drodze!

      czytaj więcej

      komentarzy: 1
    • Komplet ilustracji, znacznik tury, kolejne cele odblokowane!

      Cześć!

      Jak widzicie, kampania znowu mocno ruszyła do przodu. Mamy już 23 cele i wszystko wskazuje na to, że będzie więcej. Kolejne budynki są Wasze!

      Przeprowadzamy też graficzny update kampanii - wszystkie kafle 'work in progress' znikają, zastąpione gotowymi ilustracjami... ale żebyście nie musieli szukać, wszystkie no... czytaj więcej

      komentarzy: 1
    • Tryb solo!

      Cześć!

      I mamy dla Was coś ciekawego na weekend - zasady trybu solo!

      Instrukcję można pobrać zarówno z linku w opisie kampanii, jak i STĄD.

      Przed nami ostatnie dni kampanii - dziękujemy Wam wszystkim za ogrom wsparcia i zaufanie którym nas obdarzyliście. Teraz zobaczmy co jeszcze przyniosą te ostatnie dni ; ).

      ... czytaj więcej

      komentarzy: 2
    • Budynki z Suburbii!

      Cześć!

      Tak jak zapowiadaliśmy - budynki z drugiego dodatku:

      Następny już tylko tryb solo!

      czytaj więcej

      komentarzy: 2
    • Budynki z Serca Miasta!

      Cześć!

      Mamy dla Was na weekend coś nowego i, mamy nadzieje, ciekawego, czyli zasady wszystkich nowych budynków z rozszerzenia Serce Miasta. Zobaczcie co nowego wnoszą do gry:

      Co następne w kolejce? Suburbia oczywiście,a potem tryb solo ; )

      czytaj więcej

      komentarzy: 2
    • Więcej nowych grafik!

      Cześć,

      Jeśli przyjrzycie się odblokowanym celom, zauważycie, że kolejna partia obrazków zmieniła się z 'work in progress' w gotowe budynki.

      Żebyście nie musieli ich tam szukać, wrzucamy dwa nowe obiekty publiczne i dwa wieżowce też tutaj:


      Więcej niedługo, w tym grafiki z drugiego dodatku ; )

      No ... czytaj więcej

      komentarzy: 1
    • Grafiki z Serca Miasta!

      Cześć!

      Obiecany dokładny pis dodatku się zbliża, a dopóki czekacie, rzućcie okiem na (w dużej części wcześniej nie pokazywane) ilustracje nowych budynków, które w nim dostaniecie:

      Jeśli ciekawi Was jak działają... zasady już niedługo ; )

      czytaj więcej

      komentarzy: 2
    • Kolejny cel i timeline produkcji

      Cześć!

      Po pierwsze, mamy kolejny cel! Zasłonki graczy są Wasze:

      Po drugie, przedstawiamy Wam, jak jest rozplanowana w czasie produkcja i wysyłka gier. Będziemy po zakończeniu kampanii informować o wszystkim na bieżąco, ale już teraz możemy powiedzieć, że tak się to prezentuje:

      Co następne w planach? Polsk... czytaj więcej

      komentarzy: 0
    • Jak się to zmieniało.

      Cześć!

      Solar City nie wyglądało od początku tak jak teraz. Gra ma za sobą długą historię zmian i poprawek, które w końcu dały rezultat taki, jak widzicie teraz. Na grafice poniżej macie przykład, jak się to zmieniało:

      Przygotujcie się też na to, że w niedalekiej przyszłości przedstawimy Wam ostateczną polską in... czytaj więcej

      komentarzy: 0
    • Podgląd na zawartość dodatków

      Witajcie Solarpunkowcy!


      Niektórzy z was zastanawiali się zapewne: co dokładnie znajdziecie w środku dodatków? Chcemy uchylić rąbka tajemnicy.

      Dodatki nadal znajdują się "w produkcji". Co to oznacza? Od dawna wszystkie zasady do Solar City są w pełni komplete, mamy więc zasady dla wszystkich wieżowców, ... czytaj więcej

      komentarzy: 6
    • Pierwszy cel społecznościowy!

      Cześć!

      Mamy dla Was parę nowości! 

      Poza odblokowanymi celami (kolejne budynki publiczne są Wasze ; )) ogłaszamy też pierwszy z kilku celów społecznościowych, które dają Wam i Waszym znajomym szanse wsparcia kampanii bez wydawania pieniędzy ; )

      Jak to działa? Proste. Wystarczy, że polubicie i udostępn... czytaj więcej

      komentarzy: 16
    • Solar City Ufundowane!

      Drodzy Wspierający!

      Dzięki Wam udało się uzbierać 50 000 potrzebnych na wydrukowanie polskiej wersji Solar City! Tym samym historyczna chwila – Games Factory wyda swoją pierwszą grę i to od razu w dwóch wersjach językowych. Bardzo Wam dziękujemy, drodzy wspierający, za okazane zaufanie i zainteresowanie grą!

      W związku... czytaj więcej

      komentarzy: 6
    • 14 celów dodatkowych na start (i jak to działa)!

      Drodzy Wspierający!

      Wczoraj wieczorem ruszyła kampania na Kickstarterze i zakończyła się ufundowaniem projektu w czasie 4 godzin! Polska kampania jest także na końcówce ufundowania. Dziękujemy wszystkim, którzy postanowili wesprzeć nasz projekt, oby tak dalej!

      Nadszedł więc najlepszy czas, aby wytłumaczyć w jaki sposó... czytaj więcej

      komentarzy: 8
    • Dziękujemy za Wasze wsparcie + Konkurs!

      Drodzy Wspierający!

      Dzięki Wam kampania naszej pierwszej autorskiej gry – Solar City – zebrała już ponad 23000! Dziękujemy Wam za wszystkie wsparcia i gorąco zachęcamy do dalszego śledzenia naszej kampanii oraz zadawania pytań na jej temat!

      Przed Wami jeszcze bardzo wiele ciekawych wydarzeń!

      Dziś o godzinie 17.00... czytaj więcej

      komentarzy: 16

    Postępy prac: znacznik pierwszego gracza

    12.10.2018

    Drodzy wspierający,

    Mamy dzisiaj przyjemność pokazać Wam kolejny zakończony element gry, mianowicie znaczniki pierwszego gracza, które w pełnej okazałości możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej.


    Z najnowszych prac: autorzy gry nanoszą poprawki na instrukcje. Po zakończeniu tego etapu, zos... czytaj więcej

    komentarzy: 6

    Aktualizacja na temat produkcji

    05.10.2018

    Drodzy Wspierający,

     

    Produkcja Solar City – jak zapewne się spodziewacie, ulega opóźnieniu. Jest to spowodowane dwoma kwestiami: kłopotami Games Factory, które zostały już rozwiązane oraz dodatkowymi pracami, których wymagało Solar City po przeprowadzeniu jeszcze ka... czytaj więcej

    komentarzy: 35

    Gotowe kafle!

    11.09.2018

    Drodzy Wspierający,

    Prace posuwają się do przodu - następnym elementem, który został złożony jest ten najważniejszy: kafle. Możemy Wam już pokazać jak wyglądają w ostatecznej wersji.

    Jeśli wszystko pójdzie jak trzeba, niedługo będzie można zobaczyć je już wydrukowane. Wcześniej jednak będziemy mieć do wglądu ... czytaj więcej

    komentarzy: 15

    Gotowe figurki!

    28.08.2018

    Dostaliśmy zdjęcie gotowych egzemplarzy figurek:

    Jak widać, prezentują się dobrze, produkcja postępuje zgodnie z planem i zostanie za 2-3 tygodnie zakończona.

    Z kolejnych nowosci - jeszcze w tym tygodniu będzie można zobaczyć podgląd kafli, a w przyszłym gotową instrukcję.


    GF

    czytaj więcej

    komentarzy: 9

    Karty gotowe!

    22.08.2018

    Cześć,

    Dobra wiadomość na dziś - karty są gotowe, oto zdjęcia, które otrzymaliśmy:

    Pliki wszystkich pozostałych elementów również są już w drukarni.

    Chcemy też uspokoić tych z Was, których niepokoją informacje, które pojawiły się w sieci na temat dodatków do Najeźdźców z Pó... czytaj więcej

    komentarzy: 13

    Okładki dodatków!

    31.07.2018

    I znowu mamy coś nowego, tym razem okładki obu rozszerzeń do gry (póki co tylko w angielskiej wersji ale chcieliśmy je Wam pokazać jak najszybciej ;)):



    To już jedne z ostatnich grafik, których Wam do tej pory nie pokazaliśmy, a tymczasem gra rusza do druku!


    GF

    czytaj więcej

    komentarzy: 2

    Karty budynków!

    23.07.2018

    Cześć!

    Minęło już trochę czasu od kampanii, a że prace nad grą idą bardzo sprawnie, prezentujemy Wam podgląd kart budynków jakie znajdą się w grze:

    Karty budynków służą do losowania, które konkretnie budowle będą brać udział w rozgrywce, jak również zawierają zasady danego budynku w obu j... czytaj więcej

    komentarzy: 3

    Dziękujemy!

    11.07.2018

    Drodzy Wspierający,


    W imieniu autorów gry, a także całego zespołu Games Factory chcielibyśmy bardzo gorąco podziękować wam za wasze zaangażowanie w kampanię Solar City, uwieńczoną bardzo dużym sukcesem! Jesteście super!


    To dzięki Wam nasza pierwsza autorska gra może ujrzeć światło dzienne i t... czytaj więcej

    komentarzy: 3

    Koniec kampanii, 26 celów odlokowane!

    11.07.2018

    Cześć i dziękujemy ; )

    Kampania się kończy, i dosłownie rzutem na taśmę odblokowujecie ostatni, specjalny cel... Mamy nadzieję, że podoba się Wam takie zakończenie!

    Dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się nas wesprzeć - to dzięki Wam projekt Solar City ujrzy światło dzienne!

    Teraz czas z naszej strony na... czytaj więcej

    komentarzy: 1

    Ostatnie 8 godzin... i dodatkowy cel!

    10.07.2018

    Cześć!

    No dobrze, prosiliście to macie - mamy dla Was ostatni [tym razem naprawdę ostatni ;)] cel dodatkowy - jeszcze jeden wieżowiec/podniebny ogród, który dołączy do gry jeśli zbierzemy 270 000 złotych. I, jako że od czasu poprzedniego celu jesteśmy na dobrej drodze, wygląda na to, że się Wam uda ; )


    ... czytaj więcej

    komentarzy: 2

    Ostatni cel ujawniony!

    09.07.2018

    Cześć!

    24 cele odblokowane, więc czas pokazać ostatni, większy:

    Specjalny pakiet budynków publicznych to ostatnie, co zostało Wam do odblokowania... i razem z Kickstarterem jesteście już na bardzo dobrej drodze!

    czytaj więcej

    komentarzy: 1

    Komplet ilustracji, znacznik tury, kolejne cele odblokowane!

    08.07.2018

    Cześć!

    Jak widzicie, kampania znowu mocno ruszyła do przodu. Mamy już 23 cele i wszystko wskazuje na to, że będzie więcej. Kolejne budynki są Wasze!

    Przeprowadzamy też graficzny update kampanii - wszystkie kafle 'work in progress' znikają, zastąpione gotowymi ilustracjami... ale żebyście nie musieli szukać, wszystkie no... czytaj więcej

    komentarzy: 1

    Tryb solo!

    06.07.2018

    Cześć!

    I mamy dla Was coś ciekawego na weekend - zasady trybu solo!

    Instrukcję można pobrać zarówno z linku w opisie kampanii, jak i STĄD.

    Przed nami ostatnie dni kampanii - dziękujemy Wam wszystkim za ogrom wsparcia i zaufanie którym nas obdarzyliście. Teraz zobaczmy co jeszcze przyniosą te ostatnie dni ; ).

    ... czytaj więcej

    komentarzy: 2

    Budynki z Suburbii!

    05.07.2018

    Cześć!

    Tak jak zapowiadaliśmy - budynki z drugiego dodatku:

    Następny już tylko tryb solo!

    czytaj więcej

    komentarzy: 2

    Budynki z Serca Miasta!

    30.06.2018

    Cześć!

    Mamy dla Was na weekend coś nowego i, mamy nadzieje, ciekawego, czyli zasady wszystkich nowych budynków z rozszerzenia Serce Miasta. Zobaczcie co nowego wnoszą do gry:

    Co następne w kolejce? Suburbia oczywiście,a potem tryb solo ; )

    czytaj więcej

    komentarzy: 2

    Więcej nowych grafik!

    28.06.2018

    Cześć,

    Jeśli przyjrzycie się odblokowanym celom, zauważycie, że kolejna partia obrazków zmieniła się z 'work in progress' w gotowe budynki.

    Żebyście nie musieli ich tam szukać, wrzucamy dwa nowe obiekty publiczne i dwa wieżowce też tutaj:


    Więcej niedługo, w tym grafiki z drugiego dodatku ; )

    No ... czytaj więcej

    komentarzy: 1

    Grafiki z Serca Miasta!

    26.06.2018

    Cześć!

    Obiecany dokładny pis dodatku się zbliża, a dopóki czekacie, rzućcie okiem na (w dużej części wcześniej nie pokazywane) ilustracje nowych budynków, które w nim dostaniecie:

    Jeśli ciekawi Was jak działają... zasady już niedługo ; )

    czytaj więcej

    komentarzy: 2

    Kolejny cel i timeline produkcji

    20.06.2018

    Cześć!

    Po pierwsze, mamy kolejny cel! Zasłonki graczy są Wasze:

    Po drugie, przedstawiamy Wam, jak jest rozplanowana w czasie produkcja i wysyłka gier. Będziemy po zakończeniu kampanii informować o wszystkim na bieżąco, ale już teraz możemy powiedzieć, że tak się to prezentuje:

    Co następne w planach? Polsk... czytaj więcej

    komentarzy: 0

    Jak się to zmieniało.

    19.06.2018

    Cześć!

    Solar City nie wyglądało od początku tak jak teraz. Gra ma za sobą długą historię zmian i poprawek, które w końcu dały rezultat taki, jak widzicie teraz. Na grafice poniżej macie przykład, jak się to zmieniało:

    Przygotujcie się też na to, że w niedalekiej przyszłości przedstawimy Wam ostateczną polską in... czytaj więcej

    komentarzy: 0

    Podgląd na zawartość dodatków

    15.06.2018

    Witajcie Solarpunkowcy!


    Niektórzy z was zastanawiali się zapewne: co dokładnie znajdziecie w środku dodatków? Chcemy uchylić rąbka tajemnicy.

    Dodatki nadal znajdują się "w produkcji". Co to oznacza? Od dawna wszystkie zasady do Solar City są w pełni komplete, mamy więc zasady dla wszystkich wieżowców, ... czytaj więcej

    komentarzy: 6

    Pierwszy cel społecznościowy!

    14.06.2018

    Cześć!

    Mamy dla Was parę nowości! 

    Poza odblokowanymi celami (kolejne budynki publiczne są Wasze ; )) ogłaszamy też pierwszy z kilku celów społecznościowych, które dają Wam i Waszym znajomym szanse wsparcia kampanii bez wydawania pieniędzy ; )

    Jak to działa? Proste. Wystarczy, że polubicie i udostępn... czytaj więcej

    komentarzy: 16

    Solar City Ufundowane!

    13.06.2018

    Drodzy Wspierający!

    Dzięki Wam udało się uzbierać 50 000 potrzebnych na wydrukowanie polskiej wersji Solar City! Tym samym historyczna chwila – Games Factory wyda swoją pierwszą grę i to od razu w dwóch wersjach językowych. Bardzo Wam dziękujemy, drodzy wspierający, za okazane zaufanie i zainteresowanie grą!

    W związku... czytaj więcej

    komentarzy: 6

    14 celów dodatkowych na start (i jak to działa)!

    13.06.2018

    Drodzy Wspierający!

    Wczoraj wieczorem ruszyła kampania na Kickstarterze i zakończyła się ufundowaniem projektu w czasie 4 godzin! Polska kampania jest także na końcówce ufundowania. Dziękujemy wszystkim, którzy postanowili wesprzeć nasz projekt, oby tak dalej!

    Nadszedł więc najlepszy czas, aby wytłumaczyć w jaki sposó... czytaj więcej

    komentarzy: 8

    Dziękujemy za Wasze wsparcie + Konkurs!

    12.06.2018

    Drodzy Wspierający!

    Dzięki Wam kampania naszej pierwszej autorskiej gry – Solar City – zebrała już ponad 23000! Dziękujemy Wam za wszystkie wsparcia i gorąco zachęcamy do dalszego śledzenia naszej kampanii oraz zadawania pytań na jej temat!

    Przed Wami jeszcze bardzo wiele ciekawych wydarzeń!

    Dziś o godzinie 17.00... czytaj więcej

    komentarzy: 16

    Komentarze wspierających

    W tym miejscu możesz skontaktować się z twórcami projektu i innymi wspierającymi.

    Komentarze pozostawiać mogą jedynie osoby wspierające projekt Solar City.

    Liczba komentarzy: 550
    Marta Dąbrowska-Łągiewka1 tydzień temu

    Informacyjnie... w reakcji na mój komentarz pod sobotnim filmikiem KRP Łukasz napisał: "Dzwonię i piszę do GF średnio raz w tygodniu. Informacje jakie mamy w tym momencie: - Już po ufundowaniu gry w wydawnictwie było spore zamieszanie i niestety to m.in. wpłynęło na obsuwy. - W miedzyczasie pojawił się duży inwestor, który został wyłącznym dystrybutorem ich gier i wspiera ich finansowo, żeby realizowali rozpoczęte projekty. - Solar City jest w tym momencie niezagrożone jeśli chodzi finanse na realizację projektu. Wynika to z powyższego punktu. - Teraz już kwestia ich terminowości. Na ten moment podają grudzień. - Trzymamy rękę na pulsie i jak są jakieś konkretne informacje to staramy się od razu pisać. Oczywiście nie zostawiamy tej sprawy - zależy nam na Solar City i robimy co w naszej mocy, żeby GF działało i informowało was o progresie." Ja poczułam się trochę lepiej. Czego i Wam życzę.

    polwac1 tydzień temu

    ja też

    Koring2 tygodni temu

    abstrahując trochę od całokształtu GF i patrząc nieco obiektywnie to Valhalla miała być na sierpień, a dostaliśmy w październiku, wiec poczekałbym z porównywaniem terminów do grudnia, co do innych rzeczy, przede wszystkim kontakt ze wspierającymi i pisanie nie sprawdzonych informacji to rzeczywiście bardzo niski poziom, który będzie trudny do podniesienia, ale czekamy na regularne aktualizacje ( co najmniej raz na 2 tyg.) i konkretne posty na temat przebiegu prac nad projektem SC oraz zdjęcia produktu...

    Cypion1 tydzień temu

    Hehe... Nazwanie kłamstw (powyżej w ich tekście też są) - "pisanie nie sprawdzonych informacji" - poprawność polityczna pełną gębą. Takie podejście przez niektórych, rzeczywiście powoduje, że nie przeszkadza im, byciem robionym w "lolo" (specjalnie poprawnie politycznie określiłem). Jak ślepym trzeba być (albo mieć problemy z czytaniem ze zrozumieniem), aby tego nie widzieć. Mnie okłamywanie strasznie wkurza, inni to lubią jak widać. Tu nie chodzi o samo opóźnienie, a to że jak oszukiwali przy innej kampanii, tak zrobili to tutaj. Co gorsza zrobili to po raz kolejny swoim tekstem.

    KANDERA1 tydzień temu

    Nie tylko Vallhala miała być w sierpniu a dopiero teraz rozsyłana jest. Klany Kaledonii też miały być w sierpniu a jeszcze nie dotarły na magazyn. Gremliny już troch mniejszy poślizg bo 2tyg. ale też z poślizgiem. Więc poczekajmy do końca roku a może pod choinkę trafi gra do wspierających.

    opulentus2 tygodni temu

    Tymczasem panowie z zagramw.to mają wywalone. Prowizja pobrana, bye, bye frajerzy...

    lamepower2 tygodni temu

    Też czekam na reakcję zagramw.to - tłumaczenia GF to są jakieś kpiny. Jak dla mnie to wydawnictwo powinno się już zwinąć ze sceny. @zagramw.to czekamy na wyjaśnienia.

    Cypion2 tygodni temu

    +1. Gra miała być prezentem dla żony na urodziny w tym miesiącu, dlatego wk.rw jest totalny. Takie podejście psuje mocno wizerunek wspierania gier w crowfundingu. Wielka szkoda. :-(

    Łukasz2 tygodni temu

    Spokojnie, jak dobrze pójdzie, to będzie miał prezent na kolejne urodziny - te za rok.

    Łukasz2 tygodni temu

    Swoją drogą niestety, ale wg mnie spora odpowiedzialność spoczywa też na zagramw.to - bardzo proszę o ustosunkowanie się do tego, co od******wala GF.

    KANDERA2 tygodni temu

    Z wpisu na KS wynika że elementy tekturowe takie jak pudełko , plansze i kafle nie są nawet w produkcji. Plany ich produkcji rozpoczną się dopiero jak skończą składać i tłumaczyć instrukcję, która miała być gotowa w połowie września. Skoro już potwierdzili na KS że o październiku to można zapomnieć i że to będzie raczej I kwartał 2019 to mam nadzieje że te dodatkowe 3-6 miesięcy wystarczy im. Ciekawe ile osób wybrało odbiór na Essen bo im mają dostarczyć na własny koszt. I nie dziwie się że na KS napisali że wycofują się z Polskiego crowdfundingu , lepiej to brzmi że się wycofują niż że wspieram.to nie chce mieć z nimi nic wspólnego a zagramw.to obiecało im że jak zawalą sprawę z terminem to nie widzą możliwości dalszej współpracy.

    KANDERA2 tygodni temu

    No i aktualizacja wszystko wyjaśnia. Może jednak przed Bożym Narodzeniem a nie Wielkanocą pogramy w SC?

    Łukasz2 tygodni temu

    Na pewno, ale chyba nie myślisz o 2018, prawda?

    Cypion2 tygodni temu

    Jestem pewny, że FESTIWAL KŁAMSTW GF, nie skończył się po aferze na wspieram.to wraz z dodatkami do "Najeźdźców z Północy". Tutaj już wychodzi i wyjdzie jeszcze więcej, już za kilka dni. Żadnych wniosków nie wyciągnęli, tylko dalej brnęli w swój "styl", licząc że też tu frajerzy to łykną. Pierwsze potwierdzenie tych słów, proszę bardzo - aktualizacja "Karty gotowe!" z 22.08.18: "...opisywana sytuacja NIE wpływa na produkcję Solar City. Gry zostaną dostarczone zgodnie z zapowiedzią." - czyli twierdzą, że gra zostanie nam dostarczona w tym miesiącu: "DATA DOSTAWY 10.2018" To jak, lecimy dalej? Aktualizacja "Gotowe figurki!" z 28.08.18: "... jeszcze w tym tygodniu będzie można zobaczyć podgląd kafli, a w przyszłym gotową instrukcję." Mijają już 4. tygodnie od obiecanego terminu pokazania gotowej instrukcji. Widział ją już ktoś? Czy może mi umknęła jakaś aktualizacja? ;-) Czy może ponownie w trąbę Nas zrobiono?! Aby tylko zyskać czas. Nadeszła więc ostatnia aktualizacja "Gotowe kafle!" z 11.09.18. Jaka "ambitna" ;-) nazwa aktualizacji! Po poprzednich dwóch oczekiwało się zdjęć GOTOWYCH kafli. Co jednak zobaczyliśmy? Jedynie gotowe grafiki jakie mają być umieszczone na kaflach, a nie gotowe kafle. Już sam tytuł wprowadzał w błąd. W tej aktualizacji również nie uświadczymy instrukcji, którą wcześniej obiecali pokazać. "Tymczasem drewniane elementy z niemieckiej fabryki będą gotowe za ok. 1,5 tygodnia." - brawo!! ;-) Tylko gdzie jest aktualizacja o tytule - "Gotowe drewniane znaczniki!" z ich zdjęciami. UPS ! Kolejne potwierdzenie zadeklarowanego w kampanii terminu : "Na chwilę obecną wszystko wskazuje na to, że październikowa premiera jest niezagrożona". Ja obstawiam, że to jest ściema i gry nie zobaczymy w tym jak i w kolejnym miesiącu. Kilka dni temu na Kickstarterze już ludzie pisali, że nie będą mogli odebrać gry na targach w Essen. Ktoś nawet sprawdził, że nie mają nawet wykupionego tam stoiska. Tak to wygląda odbudowywanie swojej marki, brnięcie w ten sam deseń, co z zawaloną kampanią na wspieram.to. Bardzo przykra jest przy tym postawa zagramw.to, też nabrali wody w usta i nic się nie udzielają tutaj. Choćby pokazali, że walczą o jakieś informacje dla nas od wydawcy GF. Bardzo trafnie podsumowała to Marta we wcześniejszym poście. Wygląda jakby traktowali sprawę wydania Solar City jak śmierdzące jajo. Niestety kładzie to duży cień, bo to jednak na tej stronie pojawiły się trzy ostatnie aktualizacje, które wprowadzają w błąd nabywców tej gry. Czuję, że gra wyjdzie dopiero za kilka miesięcy, bo będą zbierali kasę na jej wydanie ze sprzedaży innych gier, jak Mage Wars, czy dodatków do Hero Realms. Te nasze pieniądze poszły na inne projekty?!

    Cypion2 tygodni temu

    Zacząłem pisać powyższy tekst ze trzy godziny temu, robiąc przy okazji jeszcze innych kilka rzeczy. Po jego "puszczeniu", widzę, że Kgor umieścił już potwierdzone info, z sytuacją jaką się tylko domyślałem, że się stanie. Wychodzi jaka to prawdziwa ściema była dla użytkowników zagramw.to w ostatnich aktualizacjach z biciem się w piersi, że gra wyjdzie w październiku. Może urząd celny trzyma te znaczniki drewniane z Niemiec i przez kilka miesięcy będzie GF walczył z UC. ;-) :-) :-D

    polwac2 tygodni temu

    Jak już wcześniej pisałem...to jest PATOLOGIA. Moje pieniądze przekazane na tę grę poszły na jakieś inne projekty! Jestem wściekły. Jeśli chodzi o zagramw.to to tak jak bardzo im kibicuje, tak wcale mi ich nie szkoda. Dobrze wiedzieli z kim robią interesy. Ludzie po ogłoszeniu SC mówili, że się na tej decyzji "przejadą" i oto są efekty.

    Cypion2 tygodni temu

    Nasze pieniądze są gdzieś "zainwestowane" ;-) w Mage Wars Arena, Doliny Kupców, i bohaterów do Hero Realms. Teraz trzeba się obkupić w te tytuły. ;-) Aby zebrać kasę na Solar City. Swoją drogą na Mage Wars Arena byłem na palony, ale powiedziałem sobie, że nic więcej od GF nie kupię.

    Kgor2 tygodni temu

    Na stronie kampanii KS pojawiła się dziś nowa aktualizacja - można przeczytać tu: https://www.kickstarter.com/projects/1689336268/solar-city-a-solarpunk-game/posts/2306462 Streszczając: gra ma być wydana w I kwartale 2019 r., natomiast GF nie jedzie w tym roku na Essen Spiel (tym, którzy zamówili gry z odbiorem w Essen obiecali wysłać je na swój koszt).

    Marta Dąbrowska-Łągiewka2 tygodni temu

    Znam ten refren.

    Marta Dąbrowska-Łągiewka2 tygodni temu

    Panowie ze wspieram.to powinni jakoś wpłynąć/zdyscyplinować GF. Działania na platformie idą pełną parą, jedna gra się wysyła, druga ufundowana, trzecia startuje, fajnie jest, ale do cholery skrobnęli byście choć 2 zdania na temat Solar City. Byle bzdurę żeby uspokoić swoje sumienia i nasze nerwy. Ta cisza bardzo źle wróży. GF to temat rzeka, ale w tej chwili cień kładzie się też na ekipę wspieram.to i jak mocno rozochocona jestem kampanią Zdobywców Kosmosu tak zastanowię się sto razy zanim kliknę "wspieram".

    Cypion2 tygodni temu

    +1

    polwac2 tygodni temu

    *zagramw.to ;)

    Marta Dąbrowska-Łągiewka2 tygodni temu

    Przepraszam za pomyłki. Oczywiście "zagramw.to" zamiast "wspieram.to". Shame on me.

    Krzysztof Sąsiadek2 tygodni temu

    Cisza i Cisza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Raiva3 tygodni temu

    Odpowiedź GF na pytanie o solar city: Informacji na temat Solar City oraz Minerałów należy spodziewać się po informacji na temat bieżących planów wydawniczych.

    KYAL2 tygodni temu

    aż chce się zakląć, "noż ...". Zazwyczaj jestem spokojny ale to jest kpina. A co mnie obchodzą plany wydawnicze - wydałem niemałe pieniądze na wsparcie kampanii, podobno wszystko miało byc gotowe 2 tyg temu i żadnych wieści od GF. Przykro mi to mówić, bo raczej ufam ludziom, ale żąńę gry GF nie wesprę na żadnym portalu, czy to polski czy zagranicznym. Daliście ciała chłopaki i to na całej linii

    KYAL2 tygodni temu

    żadnej* polskim*

    polwac2 tygodni temu

    przecież to jest jakaś patologia!

    Vas3 tygodni temu

    i znowu cisza...

    KYAL3 tygodni temu

    TAA

    475Tyle osób wsparło projekt
    Grę Solar City wsparli
    Michał Bladowski
    Wsparcie anonimowe
    Adam Rytter
    krisow
    Wsparcie anonimowe
    Wsparcie anonimowe
    greyveen
    Arkadiusz Lorek

    Niedostępne nagrody

    Dostępność poniższych nagród się zakończyła.

    Solar City EARLY BIRD
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz gry Solar City
    2. Wszystkie odblokowane cele dodatkowe

    Nagroda limitowana czasowo od startu kampanii 12 czerwca godz. 10:00 do dnia 13 czerwca godz. 23:59.

    Od 14 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 129zł.

    165

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    13.06.2018 23:59

    Dostępna do
    119Wartość wsparcia
    Dodatek Suburbia EARLY BIRD
    Opis nagrody

    Wybierajac to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz dodatku Suburbia
    2. Dotyczące go odblokowane cele dodatkowe

    Nagroda limitowana czasowo od startu kampanii 12 czerwca godz. 10:00 do dnia 13 czerwca godz. 23:59.

    Od 14 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 54zł.

    8

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    13.06.2018 23:59

    Dostępna do
    49Wartość wsparcia
    Dodatek Serce Miasta EARLY BIRD
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz dodatku Serce Miasta
    2. Dotyczące go odblokowane cele dodatkowe

    Nagroda limitowana czasowo od startu kampanii 12 czerwca godz. 10:00 do dnia 13 czerwca godz. 23:59.

    Od 14 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 54zł.

    15

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    13.06.2018 23:59

    Dostępna do
    49Wartość wsparcia
    Solar City + Dodatki EARLY BIRD
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz gry Solar City
    2. Dodatek Suburbia
    3. Dodatek Serce Miasta
    4.Wszystkie odblokowane cele dodatkowe

    Nagroda limitowana czasowo od startu kampanii 12 czerwca godz. 10:00 do dnia 13 czerwca godz. 23:59.

    Od 14 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 235zł.

    202

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    13.06.2018 23:59

    Dostępna do
    215Wartość wsparcia
    Solar City NIŻSZA CENA
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz gry Solar City
    2. Wszystkie odblokowane cele dodatkowe

    Od 22 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 139zł.

    32

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    21.06.2018 23:59

    Dostępna do
    129Wartość wsparcia
    Dodatek Suburbia NIŻSZA CENA
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz dodatku Suburbia
    2. Dotyczące go odblokowane cele dodatkowe

    Od 22 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 59zł.

    0

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    21.06.2018 23:59

    Dostępna do
    54Wartość wsparcia
    Dodatek Serce Miasta NIŻSZA CENA
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz dodatku Serce Miasta
    2. Dotyczące go odblokowane cele dodatkowe

    Od 22 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 59zł.

    0

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    21.06.2018 23:59

    Dostępna do
    54Wartość wsparcia
    Solar City + Dodatki NIŻSZA CENA
    Opis nagrody

    Wybierajac to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz gry Solar City
    2. Dodatek Suburbia
    3. Dodatek Serce Miasta
    4.Wszystkie odblokowane cele dodatkowe

    Od 22 czerwca godz. 00:00, cena gry będzie wynosić 255zł.

    23

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy

    21.06.2018 23:59

    Dostępna do
    235Wartość wsparcia
    Solar City
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz gry Solar City
    2. Wszystkie odblokowane cele dodatkowe

    42

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy
    139Wartość wsparcia
    Dodatek Suburbia
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz dodatku Suburbia
    2. Dotyczące go odblokowane cele dodatkowe

    5

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy
    59Wartość wsparcia
    Dodatek Serce Miasta
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz dodatku Serce Miasta
    2. Dotyczące go odblokowane cele dodatkowe

    6

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy
    59Wartość wsparcia
    Solar City + Dodatki
    Opis nagrody

    Wybierając to wsparcie otrzymasz:
    1. Egzemplarz gry Solar City
    2. Dodatek Suburbia
    3. Dodatek Serce Miasta
    4.Wszystkie odblokowane cele dodatkowe

    21

    Wsparć

    10.2018

    Data dostawy
    255Wartość wsparcia

    Formy transportu

    Paczkomaty11 złKoszt
    transportu
    Kurier GLS15 złKoszt
    transportu