Kolejne wieści!

Data dodania: 19.05.21 09:42:07

Czołem!


Chcielibyśmy w dzisiejszej aktualizacji pochwalić się wstępnymi projektami nowej planszy do gry!

Aktualnie ukończyliśmy pracę nad wszystkim planszami i scenariuszami do nich. Pozostaje kwestia pełnego ogrania co cały czas na bieżąco ma miejsce. Już niebawem pokażemy wszystkie projekty nowych band do gry. Mamy nadzieję że czekacie na to z równie wielką niecierpliwością!




Liczba komentarzy: 10
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Krzysiek23 tygodnie temu

fajne - choć nada uważam że plansze powinny być 9x9 bo punkt centralny ma czasem znaczenie (np. palenisko). W pokazanej planszy problemem mogą być te świeczki - czy mogę na to wejść? Generalnie super by było, gdyby wszystkie elementy "ruchome" (tu świeczniki, ławki) były żetonami do układania na planszach (i do interakcji z nimi) Nie mogę się doczekać kiedy będę mógł zagrać!

Kazrak 23 tygodnie temu

Te wszystkie elementy stateczne, są wykorzystane w specjalnych scenariuszach, w których są wykorzystywane do działań.

mayar23 tygodnie temu

To wspaniałe wieści, że wstępne projekty plansz wraz ze scenariuszami są już przygotowane i ogrywane, a niebawem zobaczymy projekty wszystkich band. Panowie Autorzy, nie miałem okazji ogrywać prototypu, więc nie miałem jak podzielić się informacją zwrotną, a mnie również zależy na tym, żeby ta gra była świetna i dawała mnóstwo frajdy. Stąd przeanalizowałem dostępne recenzje prototypu i pogrupowałem elementy, które można usprawnić. Panowie, podzieliłem się tym prawie 3 miesiące temu i przez 3 kolejne aktualizacje nie odpowiedzieliście na to. Kiedy na to odpowiecie? Uwagi przytaczam poniżej. Będę wdzięczny za komentarz i plany usprawnień do poszczególnych punktów (tutaj lub w kolejnej aktualizacji): 1. Instrukcja prototypu • Instrukcja mogłaby być bardziej klarowna (prowadzący obiecał przesłać swoje konkretne uwagi) [GameTrollTV] • Sprawdzić i przeredagować miejscami instrukcję (błędy, literówki, interpunkcja) [Board Times] • Trochę błędów w instrukcji (ale to prototyp) [Angry Boardgamer] 2. Kości • Nazewnictwo kości nieco mylące: unik, zwód [Gryffinka] • Symbole strzałek na kościach uniku i zwodu nieco mylące (remis, obrona, przerzut, zmiana wartości) [Gryffinka] • Czytelniejsze symbole na kostkach (specjalne i unikatowe) [Board Times] 3. Figurki • Wymagane zapewnienie odpowiedniego insertu dla figurek, aby ograniczyć ryzyko uszkodzenia odstających i cienkich elementów (np. szabla) [HUMIgraj] • Kłopotliwe rozróżnienie postaci przy niepomalowanych figurkach (na przykładzie kozaków) [Gniazdo szeptunów] • Figurki nie są zbyt łatwe do rozróżnienia – może przydałyby się jakieś kolorowe podstawki [Board Times] 4. Brak kart pomocy dla graczy • Koniecznie należałoby dodać kartę pomocy (z poszczególnymi efektami i żetonami) [Board Times] • Trudności z zapamiętaniem zasad przy pierwszych rozgrywkach [Angry Boardgamer] 5. Talie kart • Obydwie talie kart – po jednej dla każdej ze stron – mają bardzo podobne rewersy. Może to kwestia druku – wydaje mi się, że gdyby je rozjaśnić, nie byłyby trudne do rozróżnienia. [Angry Boardgamer] 6. Tajemnicze ;) uwagi od Granatowa • "Tak naprawdę ogrywając prototyp, zwróciliśmy uwagę na kilka niedociągnięć, jednak mając zapewnienie autorów, iż znają problem i będą go rozwiązywali, nie miejsce to by o nich pisać. " - możecie Panowie powiedzieć coś więcej?

Kazrak 23 tygodnie temu

Wszystkie te uwagi są wzięte pod uwagę :) dziękujemy

mayar23 tygodnie temu

:) rozbrajająca odpowiedź. Jak w takim razie aktualnie wygląda kwestia nazewnictwa i symboli na kościach?

vievioor23 tygodnie temu

@mayar zwód i unik muszą być, jak inaczej je nazwać, daj pomysł. Trzeba pojąć różnicę. To tak jak "niewtajemniczonym" tłumaczyć różnicę mięczy atakiem bronią białą i miotaną, albo mięczy prawą i lewą stroną. Na pewnym poziomie abstrakcji to jest oczywiste, a mamy tu potyczki szermiercze z oczywistym nazewnictwem.

Kazrak 23 tygodnie temu

Wszystkie wyżej wymienione uwagi nie ingerują w morfologię gry. To są zmiany kosmetyczne, oczywiście co do których będziemy się wsłuchiwać zarówno w głos recenzentów, beta testerów oraz grafików pracujących przy grze.

mayar23 tygodnie temu

@vievioor @Kazrak Ja po prostu liczę na podzielenie się konkretnym stanowiskiem autorów w tej czy innej sprawie. Przykład z kośćmi: załóżmy vievioor, że twoje uwagi (nie ma lepszej propozycji, trzeba zrozumieć różnicę) pokrywają się z tym co sądzą autorzy. Wtedy oczekiwałbym, że autorzy wyjaśnią nam swoje podejście i plany np. w taki sposób: "Nazewnictwo wywodzi się z szermierki i zależy nam, żeby je utrzymać. Faktycznie recenzenci i testerzy zgłaszali problemy z rozróżnieniem tych pojęć dlatego w instrukcji zostanie dodany nowy akapit i grafika, które ułatwią nauczenie się tych pojęć. Dodatkowo zleciliśmy grafikowi zaproponowanie innej wersji symbolu uniku, bo... itd."

Darou23 tygodnie temu

Czekamy!

Śląska Księżniczka23 tygodnie temu

Super ! :)