Druk Valhalli lada moment!

Data dodania: 17.05.18 10:07:33

Cześć,

Minęło sporo czasu odkąd informowaliśmy was o postępach nad grą i przepraszamy za nasze milczenie w tym okresie. Oczywiście praca wre na każdym froncie i pomimo tego, ile pracy wymaga przygotowanie Valhalli, wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Na szczęście przy planowaniu pracy nad grą zarezerwowaliśmy sobie dodatkowy miesiąc „w razie czego” i teraz wykorzystujemy go, żeby dwa razy upewnić się co do jakości wydruku wszystkich elementów.

Druk Valhalli rusza lada moment!

Dostaliśmy już pierwszy przedprodukcyjny egzemplarz gry (zdjęcie prototypowego pudełka poniżej). Dzięki temu sprawdziliśmy kolory kart, jakość wydruku i poprawialiśmy czytelność niektórych elementów. Dopinamy wszystko na ostatni guzik, żeby gra nie posiadała żadnych mankamentów. Pomimo tego, że gra była już w znacznej mierze gotowa podczas kampanii, przygotowanie Valhalli do druku stanowiło nie lada wyzwanie. Nowe dodatki, ilustracje, karty, Wasze spostrzeżenia… to wszystko musieliśmy uwzględnić przygotowując ostateczną wersję plików do druku.

Na dzień dzisiejszy mamy już gotowe wszystkie ilustracje, łącznie z ilustracjami Jarlów, którymi zostali wspierający. Zakończyliśmy już prace nad poprawkami graficznymi kart oraz ich graficzną oprawą.

Przed wciśnięciem czerwonego guzika z napisem „print”, nasza drukarnia wyśle nam finalny egzemplarz przedprodukcyjny. Jeśli wszystko będzie ok, to ruszymy z drukiem!

Tak prezentuje się 5 nowych ilustracji plansz gracza – każdy będzie miał inną planszę.

Gotowe Playmaty!

Również dużo pracy musieliśmy wykonać przy playmatach. Jak wiecie daliśmy wam wybór wzoru playmaty z czterech dostępnych i trochę zajęło nam mailowanie z Wami w sprawie wzorów.

Zakończyliśmy już również przygotowywanie plików do druku playmat. Ostatecznie zmienią one nieco swój rozmiar i będą miały wymiar 50cm x 26,5cm. Ta niewielka zmiana rozmiaru jest podyktowana naszą obietnicą. Zobowiązaliśmy się, że wszystkie dodatkowe nagrody wzbogacające grę, które zostały kupione w czasie trwania kampanii zmieszczą się w pudełku, w specjalnie przygotowanej wyprasce. Nie było to łatwe zadanie, ale udało nam się ułożyć wszystkie komponenty tak, abyście nic nie musieli trzymać poza pudełkiem.

Playmaty możecie zobaczyć na zdjęciu na dole aktualności.

Jest już instrukcja!

Dużo pracy poświęcamy też instrukcji. Po pierwsze – dzięki Waszemu wsparciu gra, zawiera 6 dodatków w pudełku podstawowym i dwa duże dodatki ekskluzywne. Przygotowanie instrukcji zajęło niemało czasu.

Po drugie, doświadczeni przeglądaniem setek gier, wiemy że prosto, zrozumiale i instynktownie napisana instrukcja to podstawa. Zachęcamy was więc do pobieranie instrukcji i sprawdzania jej: http://tiny.pl/g8rrh (Jest to skompresowana instrukcja, dlatego nie przejmujcie się jej jakością.)

Jest to instrukcja opisująca zasady wszystkiego co znajdzie się w pudełku podstawowym, a zasady dodatków ekskluzywnych będą w oddzielnej instrukcji. Jeżeli będziecie mieli jakieś uwagi do treści instrukcji, to wpisujcie je w komentarzu. Na pewno uwzględnimy je w poprawkach!

Do naszego biura dotarły już kufle, a skórzane kubki są w trakcie grawerowania.

To tyle na dzisiaj. Kolejne wieści już wkrótce :)

Liczba komentarzy: 66
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Piotr Paturejponad rok temu

Może jakaś aktualizacja?

Dawid Kasztaponad rok temu

Witam, mijają już dwa tygodnie, może jakaś aktualizacja... za półtora miesiąc gra ma się pojawić na naszych stołach, realny termin?

Alekponad rok temu

gdzie przeczytales ze dosla nam gre w polowie lipca? w sierpniu maja wysylac (czyli na stolach pewnie na przelowmie sierpnia i wrzesnia)

Jakub Szulcponad rok temu

Nie działa mi link z instrukcją...

wojjasponad rok temu

https://drive.google.com/file/d/1fiuldDrmo_jRrlg0VoydvazvlF4M8wBz/view?usp=sharing

wojjasponad rok temu

Mam jeszcze jedną wątpliwość do dojaśnienia - kartę misji z Walkirii może zagrać także grac broniący się, jeśli wygrał bitwę i spełnił warunki?

wojjasponad rok temu

Tak mi przyszło do głowy, żeby dopisać (pewnie już za późno), liczbę kart wojowników i kart taktyki w każdej talii, w instrukcji.

Alekponad rok temu

Jakby ktoś pytał ile jest możliwych kombinacji dodatków... zgodnie z instrukcja to: 32 dla 2os, 64 dla 3os, 192 dla 4os, 64 dla 5os, 192 dla 6os. Razem 544 możliwe gry (1088 uwzględniając nie zalecane łączenie dużych dodatków).

Adiponad rok temu

Ja swoim skromnym zdaniem mechanizm gry interpretowałbym w poniższy sposób. Przy zbliżającym się Ragnarok'u, wszystkie doczesne sprawy są nieistotne. Wojownicy aby dołączyć do swoich przodków muszą walczyć o chwałę swojego jarla, Ci którzy zasłużyli zwycięską walką za jego zgodą mogą odejść do Valhalii. Na tabliczce z punktami umieściłbym grafikę "wniebowstąpienia" wikinga do Valhalii i hej. Wybaczcie jeżeli jestem w błędzie, ale obecnie po wygranej bitwie zwycięzcy wojownicy decydują, czy zginąć, czy walczyć dalej. Według mnie jest to trochę nieintuicyjne. Nie ma tu mechanizmu zabijania przeciwników, więc nie pisałbym o walce na śmierć i życie. Interpretowałbym to jak powyżej, oczywiście ubierając w ładniejsze słowa. :p

danzigerponad rok temu

Mam nadzieję, że będzie możliwość zagwarantowania sobie wysyłki w nieco późniejszym terminie? Pytam, bo bardzo możliwe, że termin wysyłki zbiegnie się z moim wyjazdem urlopowym, kiedy odebrać przesyłki nie będę w stanie, więc wolałbym móc sobie przesunąć ten termin o jeden czy dwa tygodnie.

UncleDzioobasponad rok temu

I co jeszcze? Kolega chyba troche przesadza. Poproś kogoś, żeby odebrał paczkę za ciebie.

Wookieponad rok temu

Wielkie dzięki za Wasze uwagi do instrukcji. Wprowadzamy ostatnie poprawki i działamy dalej!

wojjasponad rok temu

Super :) Przepraszam za ilość moich komentarzy, ale to po prostu pytania, które przyszły mi do głowy, a mogą pojawić się w czasie gry. Dobrze będzie te sprawy dojaśnić ;)

Wookieponad rok temu

nie ma sprawy, takie zaangażowanie lubimy bardzo :)

wojjasponad rok temu

Pewnie ktoś mnie zbanuje w końcu :P, ale myślę, że można usunąć zapis, że jeśli atakujący nie aktywował żadnego wojownika, to wygrywa obrońca, bo defacto nic się nie dzieje, obrońca nie dostaje nic, atakujący nic nie traci. Może wpisać nie dzieje się nic, atakujący traci akcję A.

wojjasponad rok temu

Dodałbym też zapisek, że przy aktywacji poprzez trzy różne dowolne kości, lub dwie pary nie można wykorzystywać X, z tego co pamiętam, była o tym mowa w którymś gameplayu.

wojjasponad rok temu

Myślę, że przyda się filmik, w którym Wookie wyjaśni zasady i pokaże setup ;) I małe pytanko - skąd nazwy klan jelenia, klan dzika? Pojawiają się w instrukcji tylko przy zasadach do gry w parach, wcześniej nic o tym nie ma, może to jakoś rozwinąć, wyjaśnić?

kamil00sponad rok temu

Przed jak i podczas kampami często pojawiał się temat typu "Wygrywasz grę przez wygrywanie bitew i twoje jednostki giną, a wrogie żyją sobie dalej, gdzie tu logika?". Autorzy mówili że instrukcja w prowadzaniu ładnie to wszystko wyjaśni. Według mnie tego brakuje, a tym bardziej zdanie z str. 2 "Gracze wcielają się w jarlów - dowódców drużyny wikingów, którzy pragną walki i chwalebnej śmierci. Wygrywa ten z nich, który zdobędzie najwięcej punktów za poległych wojowników i zdobyte od przeciwników tarcze." brzmi jak wypowiedz przez tych sceptyków.

Alekponad rok temu

pisalem gdzies podczas kampanii ze mozna by to wyjasnic taki sposob: wygrywajacy wojownicy zapewnili sobie miejsce w valhali i poprostu juz nie walcza (nie musza/nie chca/cokolwiek). czyli zamiana z "odeszli do valhalli" na "zapewnili sobie miejsce w valhalli".

Grzegorz Jponad rok temu

str 3 karta jarla, ten plus na karcie HODR chyba jest nieprawidłowy? Bo skoro czerwony plus oznacza że można korzystać z obu cech jednocześnie, to akurat ten Jarl nie może mieć 6ciu wojowników i jednocześnie korzystać z dolnej cechy, bo może użyć dolnej umiejętności tylko wtedy gdy ma jednego lub maksymalnie dwóch (chyba?). Po skorzystaniu z dolnej cechy nie ma ryzyka że przekroczymy zwykłą ilość (czterech) wojowników więc i górna cecha nie ma zastosowania przy skorzystaniu z dolnej. Czyli tylko czerwone strzałki pasują do tego jarla :) Dodatkowo na karcie tego jarla może warto dopisać słowo "tylko" - Jeżeli masz tylko 1 lub 2 wojowników w drużynie: - by nie było wątpliwości, bo w obecnym brzmieniu, jak masz trzech czy więcej wojowników, to tak naprawdę nadal spełniasz ten warunek (w takim znaczeniu to plus teraz pasuje, ale chyba nie o to chodziło? ;) ).

wojjasponad rok temu

Moim zdaniem plus jednak pasuje. Podejrzewam, że symbol ze strzałkami będzie się odnosił bardziej do jarlów z umiejętnościami do wykorzystania bezpośrednio w walce, gdzie możesz wybrać jedną z dwóch opcji, a nie obydwie naraz.

Tomasz Karczewskiponad rok temu

Nie do końca czuję działanie karłów. Mają one dodatkowe moce, które mogą tylko raz zostać wykorzystane w walce. Podane jest w instrukcji "po wykorzystaniu specjalnej mocy Karła nie można zdjąć z jego karty kości.". Czyli jeśli aktywuję jakiegoś karła i wykorzystam jego moc, to kości zostają na tym karle, przez co kolejne rzuty wykonuję mniejszą ilością kości? Czy jeśli nie wyślę tego karła do valhalli to te kości nadal zostaja na jego karcie?

wojjasponad rok temu

Moim zdaniem chodzi o to, że żeby użyć mocy karła trzeba go aktywować koścmi. Nie można natomiast najpierw aktywować karła, użyć jego mocy, a później zdjąć z niego kości i przenieść ich na innego wojownika. Po walce karły mogą w normalny sposób odejść do Valhalli, a kości wracają do gracza.

Viking420ponad rok temu

* Strona 4: punkt 6 "(...), możecie gracza rozpoczynającego wylosować, (...)." -> możecie wylosować gracza rozpoczynającego. Bardziej po polsku. ** Strona 6: "Jeżeli gracz nie ma wojowników to w fazie A dobiera 2 karty i zatrzymuje jedna, co w przypadku gdy dalej nie dobierze wojowników?" dobiera dalej czy "skip" tury?

wojjasponad rok temu

Wookie wcześniej odpowiadał na podobne pytanie. Ktoś może nawet odrzucić wojownika po takim dobraniu. Wykonuje więc fazę A, fazę B, a kiedy znowu będzie jego tura, ponownie pokazuje, że nie ma wojowników.

nieumarlyponad rok temu

strona 7 Zagrywanie kart taktyki bitewnej: "Gracz może w trakcie walki zagrywać dowolną liczbę kart taktyki. Gracz może zagrywać karty po rzucie kośćmi, w trakcie przerzutów albo po przerzutach. Gracz nie może korzystać z kart taktyki bitewnej po zakończeniu swojej fazy. Musi zdecydować się na zagranie kart, zanim skończy się jego atak i obrońca rzuci kośćmi." Trochę to dziwnie brzmi - skoro obrońca rzuca kośćmi w tym samym czasie co my podczas ataku. Rozumiem, że karty można rzucać podczas deklaracji ataku, a jak się rzuci kośćmi i zna się wynik to nie można już na niego wpłynąć kartami? Ujmijcie to inaczej.

wojjasponad rok temu

Wydaje mi się, że kościmi rzuca się nie w tym samym czasie. Obrońca robi to dopiero po fazie atakującego...

radergast6ponad rok temu

grafiki swietne

wojjasponad rok temu

1. Dobrze rozumiem, że gracz, który doprowadził do końca gry, oprócz tury, w której to się stało, będzie miał jeszcze jedną? 2. Nie do końca rozumiem tę zasadę z zaawansowanego draftu „Po tym, jak przedostatni gracz spasował, ostatni gracz może wykonać jeszcze jedną kolejkę” Chodzi o to, że może odrzucić z ręki jeszcze tylko jedną kartę (opacja A)? A później może tylko stworzyć rękę (opcja B)? Nie może odrzucić więcej kart? 3. Czy w Podstępie Lokiego gracz może wybrać dowolną premię znajdującą się niżej? Powiedzmy, że przegrał tylko 1 punktem, czy może wybrać dowolny bonus czy tylko pierwszy lub drugi? 4. Użycie dodatkowej mocy karła nie jest obowiązkowe? Można z niej zrezygnować? 5. Premia punktowa króla góry jest dodawana poprzez dodanie karty o odpowiedniej wartości do jego Valhalli? 6. W wariancie Współpraca jarlów gracz aktywny odsyła wojowników do Valhalli na normalnych zasadach, a wojownicy, których „pożyczył” od sojusznika u owego sojusznika pozostają, nawet jeśli byli aktywowani i wygrali bitwę lub się obronili? 7. Może warto dodać jeszcze, że jeśli gracz np. dzięki kartom taktyki, użyje wszystkich (trzech) dodatkowych białych kości, to jego przeciwnik nie będzie mógł z nich w żaden sposób skorzystać. Atakujący mu to uniemożliwia.

wojjasponad rok temu

Przepraszam, że sam sobie "odpowiadam", ale nowa rzecz przyszła mi do głowy. Co do mojego 7 pkt., co w przypadku użycia karty taktyki pokazanej w instrukcji - weź dwie kości dodatkowe, rzuć, wybierz jedną z nich? Czy drugą oddaję do puli kości dodatkowych i może z nich skorzystać obrońca, czy zachowuję ją, pomimo, że nie mogę jej użyć?

Medykantponad rok temu

Czy jest możliwość jednak połączenia dodatków Valkiri i Karłów? Co wyklucza to połączenie? Czas rozgrywki, mechanicznie?

Alekponad rok temu

Prawdopodobnie jest za duzo kart i taktyki wynikajace z dodatkow maja faktyczna mala szanse zaistniec albo spowodowac fajne combo, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie zeby dorobic sobie jakas zasade i tak probowac grac.

Wookieponad rok temu

Na pewno jest tu miejsce na 'home-rules'. Ponieważ są 3 takie duże dodatki (bo jeszcze giganci ognia), wymaga to dodatkowego czasu na poważne testy. Jak gra zostanie wydana, będziemy to sprawdzać!

Medykantponad rok temu

Jak rozumiem zapisy w instrukcji sa zachowawcze, dzięki za odpowiedź

Piotreuszponad rok temu

str. 15 - literówka W grze 4-osobowej należy korzystać z karty Punktów dla 3 graczya...

Wookieponad rok temu

to nie jest literówka. chodzi o to, że jest mniej tarcz do zdobycia, a więc punkty trzeba przyznać inaczej.

Piotrusu1990ponad rok temu

Jest szansa, że szybciej będziecie wysyłać pudełka do nas czy jednak tak jak planowane?

Hitoponad rok temu

dokładnie to samo się chciałem zapytać

Wookieponad rok temu

Liczba dodatków, które odblokowaliśmy sprawiła, że dodatkowy miesiąc "buforu" poświęciliśmy na przygotowanie wszystkiego do druku. Także w tym momencie wszystko wskazuje na sierpień.

matt789ponad rok temu

Czy w pudełku zmieszczą się również obie figurki (druga zakupiona dla wariantu 6 os.)?

Wookieponad rok temu

tak :)

Valknutponad rok temu

Plansze gracza są rewelacyjne, przepiękne grafiki. Good Job!

Wookieponad rok temu

nam też się bardzo podobają :)

Alekponad rok temu

W opisie cechy specjalnej "sciana tarcz" brakuje chyba zdania: "Wojownicy wskazani na karcie nie muszą być aktywowani, żeby ta cecha działała."

Alekponad rok temu

Pytanie ktore nasuwa sie po przeczytaniu tego akapitu: "Jeśli gracz w swojej turze nie ma przed sobą żadnego wojownika, to musi (w swojej turze) wykonać akcję 1) lub 2). Przypomina o tym symbol “!” na karcie pomocy. Jeśli gracz nie ma przed sobą żadnego wojownika, ani nie ma kart wojowników w ręku, pokazuje swoją rękę innym graczom i wykonuje w fazie A dobranie 2 kart i zachowanie 1 z nich." Czy w tym przypadku po dobraniu 2 kart (np wojownika i innej karty) gracz moze odrzucic wojownika zeby dalej pozostawac z pustym stolem czy nie?

Wookieponad rok temu

Można tak zrobić. Czy uważasz, że w instrukcji przydałby się taki dopisek?

Alekponad rok temu

troche to osobliwa taktyka ale moze czasami byc pomocna, a kontekst akapitu raczej sugeruje zeby wystawic wojownika odrazu jak to bedzie mozliwe. moze np dodac krotki nawias "(...)wykonuje w fazie A dobranie 2 kart i zachowanie 1 z nich (gracz może, ale nie musi zachowywać karty wojownika)."

wojjasponad rok temu

Przydałby się taki dopisek :)

UncleDzioobasponad rok temu

Jaram się :P

Harnaśponad rok temu

Nie ma nic wspomniane w instrukcji o 20 kartach punktacji do Walkirii. Jedna mała literówka w instrukcji - na pierwszej stronie w opisie jest napisane RAGNAROK a potem już dalej w instrukcji jest RAGNAROK ze znakiem unlaut na "O"...Tak poza tym instrukcja fajnie, przejrzyście i zrozumiale napisana...Już nie mogę doczekać się swojej gry :D:D pozdrawiam i czekam na następne informacje

Wookieponad rok temu

Te 20 kart są ekskluzywne, więc są opisane w drugiej instrukcji. Literówka - poprawimy!

Alekponad rok temu

W instrukcji jest wg mnie pewna niejasnosc: "Dodatkowo, po wybraniu startowej ręki kart, wszystkie odrzucone karty potasujcie z całą talią." Rozumiem ze "wszystkie odrzucone" to nie te z pkt wyzej (np 40 odrzuconych przy 2os), a odrzucone 2 karty kazdego z graczy po wybraniu reki? Ale nizej z kolei jest napisane: "Każdy gracz dobiera 7 kart z talii i odrzuca 2 na odkryty stos kart odrzuconych." Wiec jak to rozumiec?

matt789ponad rok temu

Dla mnie też to nie jest jasne. "Po wybraniu startowej ręki kart" czyli wg mnie po pkt. 9 "wszystkie odrzucone karty potasujcie z całą talią.". Czyli talia wtedy będzie mieć znowu 120 kart i znowu trzeba będzie odrzucać odpowiednią ilość kart (w zależności od liczby graczy). Można to wyjaśnić?

wojjasponad rok temu

Zgadzam się z tym, że to nie jest jane do końca... W pkt. 9 jest mowa o tym, że karty niewybrane do ręki ląduje na stosie kart odrzuconych... O jakie chodzi więc w pkt. 5?

Bartekx88ponad rok temu

Zgadzam się, ostatnie zdanie pkt. 5 jest w ogóle nie potrzebne. Karty po to się odkłada, by rozgrywka na mniejsza ilość graczy nie była zbyt długa. Jaki jest więc cel dokładania ich ponownie do talli?

wojjasponad rok temu

Analizowałem to raz jeszcze. Wydaje mi się, że albo wtasowujemy odrzucone karty do talii, która będzie brała udział w rozgrywce (wtedy ma sens ponowne tasowanie) lub odkładamy je na stos kart odrzuconych i ponowne tasowanie nie ma sensu. Tak czy inaczej w instrukcji jest to niejasne.

Wookieponad rok temu

oczywiście to poprawimy. wyjaśnię, że jest to błąd przy składaniu instrukcji, ponieważ ten zapisek w punkcie 5 odnosi się tylko do rozgrywki w 6 osób. Wtedy te odrzucone karty w punkcie 9 wtasowujemy do talii

Ewelina J.ponad rok temu

Grafiki na planszach d.. urywają !!!

Wookieponad rok temu

Nam też bardzo się podobają!

Staszekponad rok temu

A ja mam pytanie czy karty będą miały jakieś nazwy?

Wookieponad rok temu

Nie, zostają w tej wersji, którą testowaliśmy od początku. Ale każdy Jarl (czyli nasza postać) będzie miał imię!

Grzegorz Jponad rok temu

W jakim wykonaniu będą karty, czy płótnowane czy gładkie? Jak wygląda produkcja kości, też dotarły? Fajnie by było zobaczyć wszystkie elementy które do was dotarły, nawet jeżeli wymagają jeszcze jakiś poprawek lub wręcz są nie takie jak powinny, miało by się jakiś obraz. Zdjęcie pudełka trochę malutkie, może dało by się jakiś link wstawić do większych fotek? Białe litery tytułu z frontu okładki może warto by troszkę zwiększyć lub dać im obwódkę bo jakieś takie blade, trochę ;) Plansze za to wyglądają świetnie i maty również. Fajnie jak by aktualności były częściej, co dwa tygodnie, a nie raz na miesiąc lub rzadziej. Zresztą, to powinien być standard i wymóg w każdej kampanii na zagramw.to nie tylko dla GF.

Wookieponad rok temu

Oczywiście, chcemy teraz częściej o wszystkim informować. W kolejnych aktualnościach na pewno pokażemy więcej szczegółów zawartości gry.

wojjasponad rok temu

Zasady do ekskluzywnych dodatków z zagramw.to: Gigantów i Błogosławieństwa, znajdą się w oddzielnej instrukcji?

Wookieponad rok temu

Dokładnie. Opowiemy o tym w kolejnej aktualności pewnie, a teraz dodamy o tym wzmiankę w tej aktualności, żeby nie było nieporozumień.

magdalenairenaponad rok temu

Brawo! Cieszę się, że wszystko tak dobrze idzie :)