Instrukcja do dodatków ekskluzywnych

Data dodania: 12.06.18 13:23:35

Cześć,

kilka osób o to prosiło, dlatego chcemy wam pokazać instrukcję do dodatków ekskluzywnych. Znów przesyłamy Wam wersję "do podglądu" - nie zwracajcie uwagi na grafikę, tylko na sam tekst:

https://www.dropbox.com/s/cb5z5d2t3dmc89b/valhalla-EX-rules-booklet-8-pages-WEB.pdf?dl=0

Jak pojawią się jakieś uwagi to piszcie w komentarzach poniżej.

Niedługo dotrą elementy przed-produkcyjne i wówczas pokażemy i powiemy więcej.

Liczba komentarzy: 68
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
MiCuzzponad rok temu

"poszerzyć jej zawartość o mnóstwo dodatkowej zawartości" Za dużo tej zawartości ;).

wojjasponad rok temu

Przyszła mi też zagwozdka z kartą "anuluj działanie jarla"... "Zagraj w dowolnym momencie" - ale podczas bitwy? Czy także w innym momencie, kiedy przeciwnik chce użyć mocy jarla? Taki instant, kiedy przeciwnik chce użyć jarla, to ją zagrywamy?

Wookieponad rok temu

jest "zagraj w ataku ..."

wojjasponad rok temu

Świetnie :)

wojjasponad rok temu

Przyszło mi do głowy, że w instrukcji nie ma mowy o tym, że dodatkowe kości po zakończonej walce się oddaje :P I jeszcze jedno: karta dobierz dwie dodatkowe kości, rzuć nimi, jedną dodaj do swojej puli - co z drugą kością? Myślę, że wraca na bok jako dostępna przy użyciu np. kolejnej takiej karty przez atakującego lub obrońcę. Mam rację?

Wookieponad rok temu

dodaliśmy zdanie w instrukcji

Arkadiusz Zacnyponad rok temu

#gramanaci UWAGA JESZCZE JEDEN MALUTKI BŁĄD W INTERPUNKCJI!!! Strona 7, tu nie powinno być tego przecinka: "Jeden z wojowników ze wskazanego klanu, otrzymuje 2 do jego siły wskazanej na karcie. " -> "Jeden z wojowników ze wskazanego klanu otrzymuje 2 do jego siły wskazanej na karcie. "

Wookieponad rok temu

Odpowiedź: 1. Poprawiliśmy te dwie karty Odyna - można je łączyć dowolne z kartami Jarla i innymi kartami 2. Kości dodatkowe są 3 i tak zostaje. Ich liczba to też element strategii w walce. Atakujący może użyć 2 lub 3 kości po to, żeby obrońca ich już nie miał. Dzięki za wasze uwagi, instrukcja już poprawiona a po weekendzie pokażemy egzemplarz przedprodukcyjny :)

wojjasponad rok temu

Trzeba wystawić Wam dyplom za komunikację ze wspierającymi ;)

hipcio_stgponad rok temu

Wspaniale!

hipcio_stgponad rok temu

A czy w instrukcji podstawki jest jasno napisane, że dodatkowych kości jest tylko 3szt, oraz, że priorytet wykorzystania ma atakujący? To szalenie ważne informacje!

wojjasponad rok temu

Myślę, że pierwszeństwo wynika z tego, że atakujący rozpoczyna walkę. On używa kart i umiejętności jako pierwszy, więc chyba nie potrzeba dodatkowej informacji ;)

hipcio_stgponad rok temu

Szalenie ważna informacja, że dostępne są tylko 3 dodatkowe kostki i osoba atakująca ma priorytet. Należało by też sprecyzować co wydarzy się w przypadku wykorzystania dwóch dodatkowych kości przez atakującego gdy obrońca ma kartę/akcję w której może wykorzystać 2 dodatkowe kości. Czy w takim przypadku nie może zagrać karty/akcji, gdyż nie może spełnić warunku doboru dwóch kości bo dostępna jest tylko jedna, czy może dobrać do dwóch kości i wykorzystać akcję/kartę połowicznie? Dla mnie jako starego gracza MTG bardzo wiele takich smaczków ma kolosalne znaczenie.

wojjasponad rok temu

Dobre pytanie, ważne.

Wookieponad rok temu

@hipcio_stg dobre pytanie - obrońca bierze tylko 1 kość. W instrukcji podstawki dodaliśmy zdanie o tych 3 kościach i o ich ograniczonej liczbie.

Alekponad rok temu

no i fajnie, kosci premiuja atakujacego, czyli oplaca sie atakowac, ergo gra jest dynamiczna. wszystko jasne, jeszcze tylko czekam na odp odnosnie tego kupowania kart odyna przy braku wystawionych wojownikow, wczesniej pisalem o naprzemiennym kupowaniu i pokazywaniu ze sie nie ma wojownikow na rece, ale tak naprawde nic nie trzebaby pokazywac: jak w pewnym momencie nie bedzie sie miec wojownikow na reku i na stole, kolejne 3 ruchy w polu A to kupowanie kart, a w B dobieranie kart i tyle. czy aby tak powinno byc?

Alekponad rok temu

* kolejne 3 najrozsadniejsze ruchy (z uwagi na brak mozliwosci ataku ze strony innych graczy)

wojjasponad rok temu

@Alek, za każdym razem w fazie B dobierasz dwie karty, jeśli cały czas będziesz mieć tam wybór pomiędzy wojownikiem a kartą taktyki możesz nie dobierać wojów. Ale jeśli trafią Ci się dwaj to klops :P

wojjasponad rok temu

No dobra, chyba, że tym wojem zapłacisz za kartę...

wojjasponad rok temu

@Alek, myślałem nad Twoją strategią i myślę, że jest dopuszczalna, na pewno wobec obecnych zasad. Nie tak łatwo ją stosować, bo żeby mieć pusto w drużynie trzeba aktywować wszystkich. Myślę, że nie zawsze będzie się też opłacać kupowanie kart błogosławieństwa.

Alekponad rok temu

@wojjas jest w zasadzie jeszcze latwiej, posiadanie wojownikow w reku w zasadzie przeciez nic nie zmienia, wiec wystarczy pierwszego poslac w pierwszym ruchu na walke i wygrac, a potem 3 ruchy kupowania kart odyna w fazie A, i dobierania kart w fazie B. - bardzo oplacalne (z wyjatkiem moze gry 2s, bo tam jak ty zaczniesz kupowac to i przeciwnik tak samo). kupowanie kart odyna na poczatku ma najwiekszy sens bo beda dzialac przez cala gre - ja w takim wypadku bym do tego dazyl we wszystkich grach od 3s wzwyz, bo podczas gdy ja sobie koksze jarla, moi przeciwnicy sie nawalaja i od piatej tury gry mam nad nimi spora przewage w mozliwosiach - tak mi sie wydaje :)

Alekponad rok temu

a gdyby bylo zabronione kupowanie kart podczas gdy masz opcje postawic woja (a nie masz zadnego przed soba - czyli tak jak mowia podstawwowe zasady), takie combo byloby niewykonalne, trzebaby rzeczywiscie nie miec kart wojownikow na rece ani na stole (co juz jest chyba trudne), wtedy w fazie A trzebaby pokazac ze sie nie ma woja, kupic karte odyna i w fazie B dobrac karte, ale jakby to byl wojownik to combo sie konczy. troche tu teoretyzujemy, wookie penwie to ogral i moze np przeceniamy troche karty odyna, albo niedoceniamy czegos innego, takze jakby sie pojawil jakis komentarz w tej sprawie wokiego - bylbym wdzieczny :)

Wookieponad rok temu

można przy pustej drużynie przeczekać 3 tury kupując karty Odyna. Ma to sens, jeśli karty są fajne i ci się ułoży fajny zestaw. Ale potem i tak musisz coś wystawić, a przeciwnicy mogą być akurat gotowi z silnymi drużynami. I może stracisz 2 tarcze. A może uda ci się przeczekać największą burzę. To na pewno nie jest najlepsza strategia, która zawsze wygrywa - wszystko zależy od przeciwników, dostępnych kart, tego co masz w ręku, itd. itd.

Alekponad rok temu

dzieki za odp :) tak wlasnie myslalem ze gra moze zweryfikowac nawet z pozoru dobre pomysly - wszystko jest wzgledne - ale i tak jak bede mial gre w reku, to potestuje taki opener ;)

wojjasponad rok temu

Czekam aż Wookie się do tego odniesie. I do sprawy trzech dodatkowych kości.

hipcio_stgponad rok temu

Miło znowu czytać, że coś idzie do przodu. Już bym poturlał tymi kosteczkami... Czy instrukcja na dropboxie jest na bieżąco aktualizowana po uwagach graczy? Przeczytałem i nie wyłapałem chyba żadnych błędów. Warto odnieść się do pytania o to, czy liczba dodatkowych kości jest limitowana do 3 szt.? Dodatki sporo manipulują dodatkowymi kośćmi. Jeżeli faktycznie tylko 3 szt. mogą być wykorzystane to kto ma priorytet w pozyskiwaniu? Drugie pytanie odnośnie karty BO: po odrzuceniu dwóch kości uzyskuję dany symbol zdecydowanie wolałbym zapis: "za odrzucenie jednej kości na tę kartę możesz zmanipulować wynik dowolnej kości" Jedną kostką zaznaczamy wykorzystanie karty, a drugą wykorzystujemy do aktywacji karty woja, lub taktyki. "Możesz odrzucić z ręki 1 kartę i odłożyć na tę kartę 1 dowolną kość, aby otrzymać wskazany na karcie symbol. Możesz wykorzystać go w aktywacji kart taktyki lub do uzbrojenia wojownika w drużynie." - zapis również nie do końca intuicyjny, gdyż może wskazywać, że kość należy odłożyć na odrzucaną kartę.

wojjasponad rok temu

Wydaje mi się właśnie, że kwestia 3 dodatkowych kości była kiedyś poruszana i miały być po prostu trzy, jeśli atakujący je wykorzysta, to obrońca już ich nie dostanie, ale warto to dookreślić. Co do zaznaczania symbolu jedną z kości być może chodzi o to, by nie chcieć tej kości później przerzucać lub wykorzystać jej inaczej niż do aktywacji karty wojownika lub taktyki, ale też warto to doprecyzować.

hipcio_stgponad rok temu

@wojjas tylko jaki jest sens przerzucania? Skoro tracę kość, aby na pewniaka uzyskać jakiś wynik to zakładam, że dany symbol jest mi na 100% potrzebny. W przeciwnym wypadku korzystam ze zwykłego przerzucenia z opcją dostanie potrzebnego symbolu zamiast pakowanie się w utratę kości, aby dostać coś czego nie potrzebuję. Ekonomia mi zabrania wykonywać tego typu akcji ;) Natomiast gdyby przeciwnicy chcieli skorzystać z utraty kolejnej kości to nie miałbym nic przeciwko :P

wojjasponad rok temu

Racja, po prostu ktoś wcześeniej pisał o jarlu, który miałby mieć umiejętność zmieniania danego symbolu, np. topora, na dowolny inny.

hipcio_stgponad rok temu

Taka sytuacja powinna być dozwolona.

wojjasponad rok temu

Właśnie tu się pojawiają wątpliwości. Na karcie napisano: możesz wykorzystać symbol do aktywacji wojownika lub karty taktyki. Jeśli użycie umiejętności takie jarla nie wchodzi wtedy w grę, to warto to doprecyzować, choć wydaje mi się, że skororo w opisie karty nic o tym nie ma, to może być właśnie niedozwolone.

hipcio_stgponad rok temu

Generalnie jeżeli coś nie jest zabrinione to jest dozwolone. Nigdy odwrotnie.

wojjasponad rok temu

Ok, ale jeśli spojrzeć na sposób w jaki ta karta jest opisana w instrukcji, to raczej nie można tego zrobić, bo nie masz do dyspozycji kości, tylko symbol na karcie :P

Alekponad rok temu

ten temat juz byl poruszany nizej, moim zdaniem nic by ta zmiana nie popsula, a dala mozliwosc zrobienia sobie silniczka do uzyskiwania dowolnego symbolu. why not? nie byloby to jakies op bo zuzywasz do tego kosc, karte odyna i umiejetnosc jarla. takze cos za cos

wojjasponad rok temu

Czekam aż Wookie się do tego odniesie. I do sprawy trzech dodatkowych kości. I dobrze by było edytować tu posty :P Bo się pomyliłem i napisałem to wyżej...

Ewelina J.ponad rok temu

Ja jeszcze do rzeczy wizualnych. Czy kolory klanów nie powinny iść w parze z tarczami? To przypadek czy celowe, że są inne? Czy może wogóle nie było nigdy takiego zamysłu?

smreqponad rok temu

Informacyjnie, czy zamiast: "Możesz odłożyć 2 dowolne kości na tę kartę, aby otrzymać wskazany na karcie symbol. Możesz wykorzystać go w aktywacji kart taktyki lub do uzbrojenia wojownika w drużynie." nie lepiej byłoby to opisać jako odłożenie jednej kości i ustawienie wskazanego symbolu na drugiej. Efekt ten sam a ta przekręcona może być użyta w standardowy sposób. Podobnie w punkcie z odrzucaniem kart, zamiast umieszczać na karcie kość i otrzymać symbol może lepiej ten symbol ustawić na kości. Chyba że czegoś nie rozumiem.

wojjasponad rok temu

Z instrukcji wynika, że tego symbolu można użyć później do aktywacji wojownika lub karty taktyki. A nie można go przerzucać czy zmieniać, jeśli np. któryś jarl miałby umiejętność "kostki z mieczami zamień na dowolny symbol". Może chodzi o to, żeby ktoś nie pomyślał, że takie rozwązanie jest dopuszczalne...

Wookieponad rok temu

Hej, Dzięki za Wasze poprawki i uwagi. To BARDZO duża pomoc! Prawie wszystkie uwagi przyjmujemy i poprawiamy instrukcję. Odniosę się tylko do propozycji różnych ikon dla różnych klanów: Testowaliśmy to rozwiązanie bardzo długo i wyglądało to zawsze gorzej. Karty w ręku mają być proste do rozróżnienia i tworzenie większej liczby symboli tylko utrudnia zabawę (pamiętajcie, że karty taktyki mają symbole które wskazują na ich działanie). Dodatkowo wszystkie próby tworzenia różnych ikon sprawiały, że były one mało zrozumiałe/czytelne i wizualnie mniej atrakcyjne. Sprawdzaliśmy to długo i teraz po prostu nie ma już na to czasu. Ocenicie to na żywo i ufam, że będziecie zadowoleni :)

Grzegorz Jponad rok temu

No i to jest wyczerpująca odpowiedź :) Rozumiem już przyczynę czemu są tylko kolory. Dzięki za wyjaśnienie. Wrzućcie obie poprawione instrukcje jak już je będziecie mieć.

magik1987adiponad rok temu

Jak dla mnie spoko poza już wymienionymi literówkami, uważam, że wszystko jest jasne. Dobry pomysł w klanami i ikonami

beryponad rok temu

dla mnie to ta cala ikonografia w tej grze jest tak nieintuicyjna i malo czytelna juz pomijam fakt ze brzydka na maksa ze nie wiem ile czasu zajmie mi zapamietanie co te wszystkie ikonki znacza:/

wojjasponad rok temu

Moim zdaniem jest ok. Po kilku rozgrywkach wszystko jest do zapamiętania raczej.

Grzegorz Jponad rok temu

Też po przeczytaniu co która oznacza większość działań już pamiętam. Oczywiście że zawsze dało by się inaczej, może i czytelniej, ale nie przesadzajmy, to nie jest ikonografia 51stanu ;) Czerwony pamperek - przeciwnik, czarny mój, + dodaje coś, potargana karta - odrzuć - nie targaj ;), karty na ręce, karty na stole, wszystko ma sens.

Arkadiusz Zacnyponad rok temu

Z góry przepraszam, że punktuję tak mało zauważalne błędy. Nie chcę być czepialski, po prostu uważam, że skoro mamy możliwość, możemy doprowadzać instrukcję do perfekcji pod każdym względem. Później otwieram instrukcję do cudownego Blood Rage'a, a tam błaha literówka powoduje lekkie pryśnięcie czaru doskonałości produktu. Przy okazji chciałem zapytać, czy podczas ostatniej publikacji głównej instrukcji zwracaliście uwagę na komentarze w samym pliku dropbox (tam w sekcji komentarzy w pliku pdf po prawej), bo tam też wychwytywałem te malutkie pomyłki? 1) strona 2: literówka " Gdy zabranie tych kart" -> gdy zabraknie 2) strona 3: literówka "Giganci Ognia dzierżąc płonące bronie są wyjątkowo potężne w walce," -> są potężni 3) strona 4: brakuje przecinka "Jeśli nie posiada żadnych wojowników to nic się nie dzieje." -> Jeśli nie posiada żadnych wojowników, to nic się nie dzieje. 4) strona 4: brakuje przecinka "Każdy sam wybiera jaką kartę odrzuca i gracze robią to..." -> Każdy sam wybiera, jaką kartę odrzuca i gracze robią to... 5) strona 5: tutaj usunąć przecinek "Po zakupie karty, należy uzupełnić planszę" -> Po zakupie karty, należy uzupełnić planszę 6) strona 5: brakuje przecinka " niezależnie od tego czy atakuje, czy się broni" -> niezależnie od tego, czy atakuje, czy się broni 7) strona 7: brakuje przecinka "Np. aktywując lodowego giganta, karła i wojownika klanu niedźwiedzia otrzymujesz 2 dodatkowe siły." -> Np. aktywując lodowego giganta, karła i wojownika klanu niedźwiedzia, otrzymujesz 2 dodatkowe siły.

Staszekponad rok temu

1.W dodatku "Błogosławieństwo Odyna" jest 40 kart, a w instrukcji jest pokazanych 39. 2.Karty z "Błogosławieństwa Odyna" (6 i 7 od góry) dałoby się trochę opisać lepiej np. 6 karta- Odłóż 1 dowolną kość na tę kartę, żeby zmienić symbol innej dowolnej kości na symbol pokazany na tej karcie. 7 karta- Odrzuć z ręki 1 kartę, żeby zmienić symbol innej dowolnej kości na symbol pokazany na tej karcie. 3.W instrukcjach nie jest opisane nazwy klanów, są tylko wspomniane klany jelenia i dzika, oraz fajnie by było jakby się różniły trochę symbolem, a nie tylko kolorkiem. 4.Nie dało by się zmniejszyć ilość pustych kart jarlów, a dodać więcej pustych kart gry, bo w sumie będziemy posiadać 32 kart jarlów co nam daje już dużą różnorodność. A puste karty gry pozwalają nam na wymyślenie własnego np. małego rozszerzenia do gierki (6 kart dla mnie to trochę mało).

Staszekponad rok temu

5. Wydaje mi się, że 3 dodatkowe białe kości będzie troche za mało jeżeli mamy tak dużo możliwości dodawania sobie dodatkowych kości. Zwłaszcza dla broniącego będzie dużo sytuacji, gdzie tych dodatkowych kości zabraknie.

Grzegorz Jponad rok temu

I dlatego fajnie że była możliwość dokupienia dodatkowych kości. Może będzie jeszcze dostępna jakaś pula do dokupienia. Zresztą po zakończeniu przedzielania kości do wojowników gracza atakującego i zliczeniu jego punktów można te kości przekazać, jak będzie potrzeba, graczowi broniącemu się. Karty można troszkę wysunąć by było wiadome którzy wojownicy ewentualnie trafią do Valhalli. Wszystkie kości mają takie same ścianki więc tu przeszkody nie ma.

wojjasponad rok temu

Więcej kości się nie raczej w tym wypadku nie przyda i dzielenie się nimi też odpada. Może Wookie to wyjaśni, ale wcześniej ustalenia były takie, że wyczerpanie puli białych (trzech) kości prez atakującego znaczy, że obrońca nie będzie mógł z nich korzystać.

Alekponad rok temu

5. 2 rodzaje kart taktyki (od góry szósta i siódma) lepiej chyba opisać analogicznie do kolejnego rodzaju kart (ósmy od góry) - co będzie łatwiejsze w zrozumieniu i w używaniu karty (będziemy mieli zamiast "symbolu" fizycznie kostkę do położenia w wybranym przez nas miejscu): szósta - "Możesz odłożyć 1 dowolną kość na tę kartę, aby obrócić inną dowolną kość na wskazany na karcie symbol." siódma - "Możesz odrzucić z ręki 1 kartę, aby obrócić jedną dowolną kość na wskazany na karcie symbol."

Grzegorz Jponad rok temu

Pojawił się klan niedźwiedzia. Tak sobie myślę że czemu klany różnią się wyłącznie kolorem? Skoro już jest pomysł (bardzo fajny) na nazwy klanów to te klany dzika, niedźwiedzia, byka, czy inne mogły by różnić się również kształtem zarysów ich głów? Daltonistów by to ucieszyło, a znam co najmniej dwóch i zapewne Łukasz też minimum jednego ;) grających w gry. Wtedy i kolor i kształt od razu by wskazywał na klan. Głowa byka czy też bizona ;) już jest, jakiś owal z kłami (a raczej fajkami i szablami) był by dzikiem itp. Co do instrukcji to wszystko jest jasne i zrozumiałe po pierwszym czytaniu. Naprawdę dobra robota. Zastanowił mnie jednak opis kart błogosławieństw Odyna: "Możesz odłożyć 2 dowolne kości na tę kartę, aby otrzymać wskazany na karcie symbol. Możesz wykorzystać go w aktywacji kart taktyki lub do uzbrojenia wojownika w drużynie." Tu co prawda jest wszystko jasne. Jednak to samo można by uzyskać pisząc: "Możesz odłożyć jedną dowolną kość na tę kartę, aby obrócić inną kość na wskazany na karcie symbol. Możesz wykorzystać ją bez przerzucania tylko do aktywacji kart taktyki lub do uzbrojenia wojownika." To drugie rozwiązanie jest wygodniejsze, bo symbolu który nam daje ta karta nie położymy na karcie wojownika. (Chyba że są przewidziane żetony z tymi symbolami?) A jak nie położymy zawsze może się zdarzyć że coś pomylimy, policzymy dwa razy albo zapomnimy, że nie wspomnę o posądzaniu o jakieś oszustwa ;) Zaraz pod opisem tej umiejętności jest następna analogiczna. Odrzucić jedną kartę i połóż kość by dostać symbol. Jak by było napisane: "Możesz odrzucić z ręki jedną kartę, aby odwrócić inną kość na dowolną ściankę. Możesz wykorzystać ją, bez przerzucania, tylko do aktywacji kart taktyki lub do uzbrojenia wojownika." Efekt będzie dokładnie taki sam, jednak unikniemy ryzyka błędu bo mamy kość którą możemy gdzieś normalnie położyć. Plusem aktualnej wersji jest że widzimy że karta została już wykorzystana, ale przecież wyżej jest napisane by po aktywacji lekko obracać karty, więc skoro to nie problem w przypadku innych kart, nie powinno być i przy tej jednej.

Alekponad rok temu

opisałem to samo wyżej, co do zdania które dodałeś "Możesz wykorzystać ją bez przerzucania tylko do aktywacji kart taktyki lub do uzbrojenia wojownika" - chyba nie jest potrzebne, nikt nie będzie chciał przerzucać kostki którą obrócił poświęcając kostkę/kartę (jakby miał przerzucać to zrobiłby to wcześniej). w dalszej części się pomyliłeś ale wiadomo o co chodzi (nie "inną kość na dowolną ściankę" tylko "jedną dowolną kość na wskazany na karcie symbol")

Alekponad rok temu

co do symboli klanów to fajny pomysł, ale myślę że już trochę za późno na zmiany - wymagałoby to sporo pracy :/

Grzegorz Jponad rok temu

Faktycznie, pomyłka. Obrócić na symbol z karty. Kość nie może być przerzucana, by działanie karty się nie zmieniło. Jeżeli dopuścimy przerzut to może zaistnieć sytuacja w której jednak będziemy chcieli zmienić wynik tej kości. Trzeba by jeszcze inaczej napisać. Kość ta nie może zmienić symbolu do końca bitwy. A jeżeli chodzi oto że wyżej ktoś napisał coś podobnego, to znaczy że napisałem to wcześniej :)

Alekponad rok temu

tak wiem że napisałeś wcześniej :) jak ja pisałem jeszcze tego nie było ale to moja wina że tak długo pisałem :) co do przerzucania to wręcz myślę że byłoby to wskazane, np jakby zdolność jarla pozwalała przerzucić topór na dowolny inny znak, a zdolność taktyki za wyrzucenie karty zamieniała dowolny wynik na topór, fajnie by to razem działało - po co tego zabraniać?

Grzegorz Jponad rok temu

Nie wiem po co. Może był powód. To jak mają działać efekty, testuje autor. Ja tylko sugeruję by zmienić treść by kości mogły leżeć na wszystkich aktywowanych kartach. To jest wygodniejsze. Co do balansu ufam Łukaszowi i jego testerom.

wojjasponad rok temu

Te symbole możemy wykorzystać do aktywacji wojownika lub kart taktyki... Kart taktyki czyli kart z błogosławieństwa, które wymagają aktywacji symbolem czy chodzi o zwykłe karty taktyki?

Alekponad rok temu

4. "Możesz odłożyć łuk / włócznię / tarczę na tę kartę, żeby rzucić 2 dodatkowymi kośćmi w walce." rozumiem że dodatkowe kości to zawsze kości białe? co prowadzi do tego że często może brakować (szczególnie broniącemu) kości do użycia? nawet w przypadku zabrania komuś 2 kostek ("Gdy atakujesz, możesz odłożyć miecz / łuk na tę kartę, żeby przeciwnik rzucał 2 kośćmi mniej w obronie."), on dodając sobie kości innymi kartami, zawsze musi brać je z puli białych tak?

Gorinponad rok temu

Karty błogosławieństw Odyna działają w każdej walce, ale mogą być użyte tylko raz. Jak dla mnie namieszane.

Gorinponad rok temu

Lepiej by było napisać, że część ma jednorazowe działanie ( z czerwoną strzałką), a część działa w każdej bitwie

Alekponad rok temu

dla mnie to jest jasne: tak jak cechy jarlów, mogą być użyte raz na każdą walkę. nie ma tam kart które dają działanie tylko raz podczas całej gry.

wojjasponad rok temu

"Giganci Ognia dzierżąc płonące bronie są wyjątkowo potężne w walce", na 3 stronie. Myślę, że powinno być "potężni".

Alekponad rok temu

Osobiście bardzo byłem ciekaw kart w dodatku Odyna, boostujących naszych jarlów. Spodziewałem się raczej wyłącznie powtórzonych cech jarlów, a tu wydaje się że dodatkowe cechy zostały specjalnie zaprojektowane, duży + :) Jak dla mnie to najlepszy dodatek który drastycznie wpłynie na odmienne taktyki różnych graczy :)

wojjasponad rok temu

1. Jeśli gracz nie ma wojownika w drużynie, a gramy z Błogosławieństwem, to zamiast wykładać wojownika do drużyny może kupić kartę błogosławieństwa? 2. Wydaje mi się, że była mowa o kartach "instant", które pojawią się z gigantami ognia, to są te nowe karty taktyki bitewnej z tego dodatku?

Wookieponad rok temu

1. tak. Czy z instrukcji to nie wynika? 2. Giganci mają działanie przy zagraniu (działają jak karty "instant") plus jedna nowa taktyka ma działanie, które 'zabija' wojowników przed walką

wojjasponad rok temu

1. Chciałem się upewnić. Dzięki temu możemy zbierać cechy jarla będąc bezpiecznymi przed atakiem. 3. Czy ściana tarcz aktywuje się, jeśli mamy w drużynie karły czy giganty różnych rodzajów? Jeśli tak, to chyba nie do końca to wybrzmiało w podstawowej instrukcji.

Alekponad rok temu

1. czemu daliście taką możliwość, wynikało to z ogrania? wygląda na to że najlepszą początkową taktyką będzie pozbycie się szybko pierwszego wojownika i nie mając wojowników przed sobą wykonywanie na zmianę a) płacenie kartami wojowników za karty odyna i b) pokazywanie że się nie ma kart wojowników i dobieranie kart - i tak aż do dozbierania 3 ulepszeń jarla w 3 kolejkach przez które nikt nie może cię zaatakować. wygląda to trochę op.

Tholrinponad rok temu

Literówki: "Jarlowie dodani do gry posiadają symbole, wskazującE do jakiego dodatku pasują.", "Gdy zabraKnie tych kart, należy dobierać ze stosu"