Rozwój projektu i prace nad mapą

Data dodania: 16.11.21 13:39:13

Cześć,

mamy nadzieję, że u Was wszystko w porządku!


Na wstępie chcielibyśmy Wam bardzo podziękować za reakcje na film opublikowany w poprzedniej aktualizacji. Został wyświetlony niemal 7000 razy, co świetnie pokazuje, jak zaangażowaną społeczność tworzycie. Jesteśmy za to ogromnie wdzięczni!


Czas mija błyskawicznie - mamy już drugą połowę listopada, co oznacza, że pozostały niecałe dwa tygodnie na potwierdzenie zamówienia w Pledge Managerze. Pamiętajcie, że czas na dokończenie tego macie do końca miesiąca! Potwierdzenie zamówienia jest konieczne.


Jeśli macie jakieś pytania związane z Pledge Managerem, skontaktujcie się z nami mailowo (kontakt@goonboard.pl).


Dziś chcemy podzielić się z Wami nowinami z procesu przedprodukcyjnego i rozwoju gry.



Przygotowania do produkcji


Około 95% figurek zostało sprawdzonych i przygotowanych przez fabrykę do masowej produkcji. Otrzymujemy z fabryki przesyłki z wyprodukowanymi próbkami, po kilka jednocześnie - tak abyśmy mogli przyjrzeć się wszystkiemu nie tylko w wersji cyfrowej, ale także na żywo. 


Fabryka pracuje także nad plastikowymi wypraskami do wszystkich pudełek. Jak mówiliśmy, w Big Boxie znajdzie się kilka wyprasek z pokrywkami, ale to nie wszystko. Pudełka standardowe, deluxe i te ze wszystkich dodatków również będą miały plastikową wypraskę z wieczkiem. Każde z nich musi zostać zaprojektowane tak, by było możliwie najbardziej praktyczne, dlatego proces nie jest jeszcze zakończony. Gdy tylko otrzymamy wizualizacje, podzielimy się nimi z Wami.


Jak część z Was być może wie, globalny łańcuch dostaw jest obecnie niepewny. Zadbaliśmy więc, by fabryka była gotowa na dużą produkcję, jaką jest Wiedźmin: Stary Świat i zarezerwowaliśmy papier do druku w 2022.


Chcielibyśmy poinformować także, że nasi lokalni partnerzy są w trakcie prac nad przygotowaniem swoich wersji językowych gry. Mimo że gra jest obfita w treści do przetłumaczenia, plan zaprezentowany w poprzedniej aktualizacji pozostaje realny.



Rozwój gry


Chociaż zarówno wersja podstawowa jak i dodatki są już praktycznie gotowe, prac nad poprawą jakości rozgrywki nigdy dość. Dlatego ostatnich 6 tygodni poświęciliśmy na testowanie różnych trybów gry i dodatków. W tym czasie nasz zespół pracujący nad rozwojem gry rozegrał kilkadziesiąt partii. Graliśmy w Dziki Gon, testując rozgrywkę przy każdej możliwej liczbie graczy, skupiliśmy się też na Skellige, Legendarnych Łowach i Magach. Testy odbywały się zarówno wśród naszej wewnętrznej grupy jak i z testerami spoza firmy. 


Wciąż dopracowujemy instrukcje do dodatków, upewniając się, że jest poprawna pod kątem językowym, a zapisy mechaniczne są spójne. Na tym etapie jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i każda rozgrywka testowa to dla nas przyjemność.




Jak wiecie, w grze w sumie znajdziecie aż 478 kart Eksploracji i Zdarzeń - składają się na nie karty z gry podstawowej, ze Zestawu Przygód, Skellige i Dzikiego Gonu. Proces ich powstawania jest podzielony na kilka etapów: my opracowujemy pomysły, piszemy karty i testujemy je w rozgrywce. Następnie CD Projekt RED dzieli się z nami swoimi uwagami dotyczącymi kart i wprowadzamy konieczne zmiany. Karty to jeden z nielicznych komponentów powstających w języku polskim, więc kolejny etap to przetłumaczenie na angielski i korekta. 


Nasz zespół pracuje nad tymi kartami w sumie od ponad roku, a w dzisiejszej aktualizacji mamy przyjemność poinformować, że wszystkie Eksploracje i Zdarzenia są już przygotowane i przechodzą przez ostatnie poprawki. Gdy ten krok zostanie zakończony, trafią one do naszych lokalnych partnerów, by mogli rozpocząć prace nad swoimi wersjami językowymi.



Zmiany na mapie


Jak mogliście widzieć na październikowym filmie, nasz zespół grafików ciężko pracuje, by każdy komponent prezentował się świetnie zarówno pod kątem klimatycznym jak i grywalnym. 


Więcej efektów pracy grafików postaramy się przedstawić w kolejnej aktualizacji, dziś chcemy Wam pokazać zmienioną mapę.


Przygotowanie mapy było bardzo dużym wyzwaniem, a prace nad nią rozpoczęły się ponad rok temu. Wersja, jaką pokazaliśmy wcześniej na zagramw.to została dobrze przyjęta przez społeczność - my także nie mamy wątpliwości, że praca, jaką wykonał Damien Mammoliti prezentuje się świetnie.


Wielu z Was zwracało jednak uwagę na drogi łączące miasta na mapie i sugerowało, że są niewystarczająco klimatyczne. Przemyśleliśmy tę kwestię i gdy jeszcze trwała kampania, rozpoczęlismy pracę nad zmianę tego elementu mapy. Zajęło to sporo czasu, ponieważ mapa musi być wiernym oddaniem świata Wiedźmina, pozostawać atrakcyjna wizualnie i jednocześnie zapewniać wysoką grywalność.


Dziś chcemy pokazać Wam, jak zmieniła się mapa:



Jeśli chcecie zobaczyć większą wersję, odwiedźcie BGG (i zostawcie łapkę w górę, jeśli to, co zobaczycie, Wam się spodoba :D). 


W ubiegłym tygodniu wydrukowaliśmy prototypową wersję nowej mapy, by na żywo upewnić się, że sprawdza się ona podczas rozgrywki.


Uważamy, że zmiana jest bardzo udana - dzięki niej mapa, czyli komponent, na którym w dużej mierze skupia się wzrok, stała się jeszcze bardziej klimatyczna i immersyjna, zyskała także grywalność.


Na dziś to wszystko - standardowo, jeśli macie jakieś pytania, zadajcie je w komentarzach. My wracamy do pracy, by w kolejnej aktualizacji mieć dla Was jeszcze więcej wiadomości!







Liczba komentarzy: 132
Zaloguj się Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.
Matles4 dni temu

Możliwe, że gdzieś ten temat był poruszony, ale niestety nie mogę znaleźć nigdzie na to odpowiedzi. Chciałbym się upewnić w jednej ważnej sprawie. Zamówiłem planszówkę Wieśka tutaj na "zagram w to", to otrzymam Polską wersję językową (na takiej mi zależy) ? Gdy dokańczałem transakcję zamówieniową na stronie "gamefound", to nigdzie nie było wyboru języka. Stronę gamefound - miałem po PL i ceny były ZŁ (złotówki). Z pewnością większość z was zna na to odpowiedź, więc proszę o wyrozumiałość i o uspokojenie mnie :) #Go On Board - napisałem do was aż 4 emaile. Na żadnego nie odpisaliście już blisko od 2 tygodni. Zapłaciłem ponad 1600 zł za grę, a wy nawet nie raczycie odpisać na wiadomości. Nie wiem, może macie blokadę na otrzymywanie email z onet poczty ? Jeżeli tak, to powinniście dawno o tym poinformować. Jeżeli nie, to nic was nie usprawiedliwia.

Filippa Eilhart4 dni temu

Jak zamawiałeś na zagramw.to, to masz język polski, nie było wyboru języka, bo tylko polski był dostępny.

Matles4 dni temu

Dziękuję za odpowiedź :) Mam jeszcze jedno pytanko. Na gamefound - w statusie zamówienia mam napisane "umieszczone i opłacone". Rozumiem, że wszystko zostało dobrze opłacone / zmówione i tylko zostało mi czekać na przesyłkę (nic już nie muszę robić tylko czekać) ?

Filippa Eilhart4 dni temu

Tylko czekać :)

TomWro4 dni temu

Właśnie ruszyła przedsprzedaż na rebelu. Ogólnie ceny niższe niż podczas kampanii... Haha

polwac4 dni temu

Akurat, że będą niższe to było wiadome. Natomiast niepokoi informacja, że zawierają wszystkie SG.

Michał Skitek4 dni temu

Właściwie to cenny są wyższe. Ceny na rebel.pl nie zawierają dodatków (więc wersja Deluxe, która niby jest tańsza o 20zł w rzeczywistości jest połową tego za co płacisz podczas kampanii). Ceny dodatków również sporo się rózną - ok 150zł za dodatek podczas kampanii, a w sklepie ok 200; Monety czy dodatkowe kosci też sporo drożej.

maciekj784 dni temu

Ceny są wyższe..gdzie niby #polwac widzisz tam wszystkie SG ? Oczywiście są tam elementy odblokowane podczas zbiórki ale nie ma tam dodatków ( monster trial, zestaw przygód, dziki gon) które będą sprzedawane oddzielnie

polwac4 dni temu

@maciekj78 komentarz został przez Rebel edytowany i zostało to dopisane. Teraz już wiadomo, że nie ma SG w wersji sklepowej :)

Artur Florczyk4 dni temu

i premiera IV kwartał...:(

polwac4 dni temu

Q4 przy dobrych wiatrach :)

ADZI5 dni temu

Kiedy zobaczymy game pley z dodatków

VarikasPL2 dni temu

wielokrotnie pisali że za dużo roboty i nie będzie

pawcio805 dni temu

Ja mam pytanie czy te dodatkowe kości zostaną jeszcze jakoś zmienione ?

maciekj785 dni temu

Nie

Elras6 dni temu

Ludzie skoro nie dali portów na planszy to widocznie jest to element rozgrywki. Być może któryś z będzie z nich niszczony przez jakąś kartę fabularną

sulanik6 dni temu

Mnie to w sumie wszystko jedno bo i tak planuje grać na macie ale nie wydaje mi się, żeby była taka mechanika. W przeciwnym wypadku posiadacze maty będą mieli problem bo na macie porty są nadrukowane. Z jednej strony bardziej ekonomiczne jest naniesienie portów na mapę od razu i pozbycie się kartonowych znaczników. Z drugiej może to być kolejny mały powód, żeby „zachęcić” ludzi do kupna maty.

Michał Skitek5 dni temu

Wydaje mi się, że pisali w którejś aktualizacji, że porty będą nadrukowane na mapie. Zdjęcie, które jest pokazane tutaj jest jedynie tłem bez mechanicznych dodatków takich jak porty, specjalne właściwości danej lokacji czy numeracja.

Radosław Bilski6 dni temu

#Portynaplanszy. Zamiast umieszczać jakieś sztuczne znaczniki na mapie, można po prostu wydrukować je na planszy, tak, aby właścicielom dodatku Skellige od razu się rzucały w oczy, natomiast dla posiadaczy tylko podstawki kojarzyły się po prostu jako element tła. Z punktu widzenia ekonomii jest to plus, bo Goonboard nie musi płacić za produkcję niepotrzebnych elementów :)

Matles7 dni temu

Go On Board - czekam na waszą wiadomość email już ponad tydzień czasu...

Rebelthorn1 tydzień temu

Hmm pewnie się czepiam bo to ma być plansza do gry a nie dokładna mapa .. ale strasznie brakuje mi takich elementów jak nazwy rzek czy choćby lasu Brokilon ..

AngryFurianPL4 dni temu

Zgadzam sie , brak tego....

ukasz1 tydzień temu

Molo w Novigradzie. Miłego dnia.

JosikP1 tydzień temu

Dajcie te porty!!! Jaki to problem malnąć kilka kotwic?

MrCloudancer1 tydzień temu

Właśnie finalizuję zamówienie i stwierdzam jedno - przy wsparciu balls-deep za ponad 1600 złotych kasowanie dwóch dych za dostawę to trochę dziadowanie ;)

Filippa Eilhart1 tydzień temu

Pomyśl, że takich jak Ty są tysiące razy dwie dychy.

Christo1 tydzień temu

Filippa podobnie jak kilka tysiecy wspierajacych razy 1600 ;-)

Filippa Eilhart1 tydzień temu

@Christo, to nie oznacza, że firma ma fundować wysyłki tysiącom wspierających. Zresztą można na to popatrzeć z drugiej strony. Stać kogoś na grę za 1600 a dziaduje jak ma 20 zł za wysyłkę zapłacić ;)

Radosław Bilski6 dni temu

@Filippa Dokładnie :)

AngryFurianPL1 tydzień temu

Mam pytanie i Pls, nie zlinczujcie mnie na wstepie jesli to jest idiotyczne pytanie. ;) Mianowicie, gdzie na mapie jest Gors Velen i wyspa Thanedd z Aretuza? Jesli sa w grze magowie to moze warto by bylo i to umiescic. ;)

Michał Skitek1 tydzień temu

Na mapie ich nie ma. Geograficznie Gors Velen będzie na południe od Novigradu w połowi drogi pomiędzy Cidaris a Wyzimą (okolice rozdroża pod Novigradem). A sama Aretuza powinna być w zatoce w tej samej okolicy. Pomysł żeby nanieść takie detale na mapę wydaje się być dobry. Ja bym jeszcze chętnie zobaczył nazwy państw na tej mapie.

AngryFurianPL1 tydzień temu

Dokladnie, Nazwy Panstw byly by super jesli by je naniesli, i wydaje mi sie ze Gors Velen z Thanedd fajnie bylo by zobaczyc, czytalo sie o niej w ksiazce a magow w grze uswiadczymy wiec moze dalo by rade jakos to polaczyc. Aretuza jednak ma bardzo duzo ze Swiatem Wiedzmina po Koniunkcji Sfer.

Kanio1 tydzień temu

Właśnie też się nad tym zastanawiałem. Jak mogliśmy to pominąć?

Krzysztof Zając1 tydzień temu

Tak czytam sobie komentarze i zastanawiam się czy fani nowych dróg, urozmaiceń, itp biorą pod uwagę czytelność podczas gry?? Im bardziej drogi będą się wtapiały w teren tym gorzej dla samego grania. Stare drogi może były i brzydkie ale i daleka było widać co jest z czym połączone i to jest fakt, na nowej tragedii niema ale plansza stała się nieczytelna. Grał ktoś w Chaos w starym świecie? Granice pomiędzy obszarami mapy bardzo się zlewały co przy sztucznym wieczornym świetle rodziły problemy podczas gry.

Adam Foltyn1 tydzień temu

Grałem wiele razy w chaos i szczerze mówiąc nie miałem problemu z granicami. Były wystarczająco czytelne.

Grzegorz J1 tydzień temu

Oglądałem grafikę dostępną na BGG - w powiększeniu bardzo przyjemnie się ją ogląda. Widać że zostało włożone bardzo dużo pracy. Jednak grafika zmniejszona do docelowej wielkości, sporo traci. Szczegóły zaczynają się zlewać, a plansza jako całość zaczyna być bardzo jednorodna. Dziwi, że morze zajmuje tak dużo przestrzeni, bo jednak w podstawowej grze nie odgrywa (chyba) żadnej roli. Wystarczyło by je lekko zaakcentować, jak góry na górnej krawędzi planszy. Porty mnie nie interesują ale i nie będą przeszkadzać. Może warto przemyśleć jeszcze kolorystykę planszy? Zwłaszcza biorąc pod uwagę to co widać na 54 cm. Troszkę więcej "życia" by nie zaszkodziło. Przyjemnie było by zobaczyć różne odcienie i kształty gór i jakieś ich podnóża, bo teraz wszystkie góry wyrastają jak grzyby - prosto z trawy - i w większości od razu jako szare skały. Część gór mogłaby być przecież bardziej czy mniej zielona, żółtawa, rdzawa itp. Czy wszystkie muszą wyglądać jak Alpy? Część mogła by być zaokrąglona lub zalesiona. Oczywiście, nie losowo. Wystarczy, by w dwóch, trzech większych fragmentach mapy dominowały góry jakiegoś innego typu i koloru i już jest ciekawiej. Drobne modyfikacje, a mogłyby uatrakcyjnić wizualnie mapę.

Kali1 tydzień temu

+1

Kali1 tydzień temu

Dalej nie ma odpowiedzi na moje wcześniejsze pytania pod tą aktualizacją i na mojego e-maila...

Kowalski2 tygodni temu

W istocie, mapa jest przepiękna! (Nawet z wspomnianymi wcześniej niedociągnięciami, ale jak zostaną poprawione to dzieło skończone) #ŻywaMapa to moim zdaniem strzał w 10, jeśli pan Mammoliti znajdzie chwilkę to miło by było gdyby się nad tym pochylił W kwestii #PortówNaMapie mam natomiast mieszane uczucia. Jest to kolejny (obok szkoły mantikory) element z dodatku umieszczony na podstawowej wersji mapy, który dla osób nie posiadających rozszerzenia Skellige może powodować jedynie zamieszanie. Z drugiej strony, gdyby w podstawowej wersji gry dodać mechanikę przemieszczania się pomiędzy miastami portowymi, nabrałoby to nawet sensu... Ale to tylko takie luźne przemyślenia :) Jak dla mnie wystarczyłoby koło miast portowych dorysować molo i pływające statki, wtedy posiadacze dodatku wiedzą gdzie jest port, a reszta ma po prostu ładne obrazki. Biały wilk syty, owca cała. Co do figurek - robią lepsze wrażenie niż się spodziewałem! Nawet bez malowania wyglądają efektownie Trochę mi tylko szkoda że nie została uwzględniona prośba moja i paru innych wspierających o zweryfikowanie ułożenia mieczów na plecach wiedźminów. W obecnym wydaniu wilk, niedźwiedź, gryf i żmija sięgając po miecz będą musieli wyjmować go lewą ręką, a następnie przekładać do prawej. Domyślam się, że rozchodzi się o wrażenia estetyczne, by rękojeść "podążała" w tym samym kierunku co postawa wiedźmina i nawet to rozumiem, choć przyznam, że wolałbym pozostać wiernym walce niż estetyce ;) I ostatnia kwestia o której kiedyś wspominałem, jeśli nie może zostać zmieniona to przynajmniej chciałbym się dowiedzieć z czego wynika, bo mnie ciekawość do reszty zeżre. Dlaczego szkoły wiedźmińskie mają w większości kolory pokrywające się z tymi w grze, a wilk z niedźwiedziem się między sobą zamienili? Jestem przekonany, że ofensywnemu wilkowi do twarzy będzie w czerwieni, a defensywnemu misiowi w brunatnych barwach... może ktoś wie? Jeszcze raz gratuluję i dziękuję

Woda1 tydzień temu

Tak, widzę że jest nas wiecej! #MieczeDoPochw. Niestety mam smutne wieści, GoB bo kilkunastu komentarz odpisało mi w końcu, że nie planują już zmieniać modeli wiedźminów.... Do końca świata będzie nas to bolało :(

Radosław Bilski6 dni temu

@Woda, figurki są super tak jak zostały pierwotnie zaprojektowane. Po kiego grzyba komplikować i projektować je znowu od nowa?

Woda2 tygodni temu

Mapa jest piękna! Bardzo, bardzo dziękuję za wprowadzenie zmian! Mamy do czynienia z dziełem sztuki i nie mogę się doczekać kiedy mata wyląduje na stole! Przeczytałem wszystkie dyskusje z komentarzy i podpsuję się pod kilkoma akcjami, jeżeli ktoś jeszcze ma siłę i werwę do znęcania się nad bardzo dobrym projektem mapy, aby stał się arcydziełem! #PortyNaMapie #Montecalvo #ŻywaMapa - scenki rodzajowe z portami/kupcami/potworami/zwierzętami umieszczone na mapie. Genialne miejsce do schowania easter eggów, do szukania i oglądania przez graczy podczas czekania na swoją turę. Może to też być forma reprezentująca każdego z zespołu GoB - wieczny podpis na planszy i pamiątka do końca życia dla każdego kto zaangażował się w projekt. (Może komuś z GoB tak się spodoba opcja zostawienia swojego pomysłu na planszy, że mnie poprze?;) - w końcu do zamknięcia pliku graficznego jest jeszcze chwila ;) ) Obojętnie czy jeszcze będziecie pracować nad mapą bardzo raz jeszcze dziękuję! Update to świetna sprawa, czekam na kolejny i jestem ciekaw co u was słychać. Dobrej niedzieli, Woda

Patrol1q2 tygodni temu

A ja mam prośbę. Jeśli macie już 95% figurek sprawdzonych i zatwierdzonych do produkcji to może raz w tygodniu wrzucili byście aktualizację z obfotografowaną figurką. Wspierający mogli by przyjrzeć się im. A ponadto czas do kolejnej poważnej aktualizacji milej by upływał. Co do mapy, to bardzo fajnie wyszło.

Woda2 tygodni temu

+1 - Obawiam się, że nie realne. Już widzę ilość sugestii związanych z miniaturkami ;) Sam mam jedną ale wiem, że już po ptakach... #MieczeDoPochw

Wajsik2 tygodni temu

Dlaczego w Pledge Managerze playmata kosztuje 125 zł a kiedy płaciłem podczas kampanii była za 89 zł? Teraz musze dopłacic?

Wajsik2 tygodni temu

Już znalazłem odpowiedź.

VarikasPL2 tygodni temu

Generalnie mapa bardzo mi się podoba, super szanuję tych, którzy przyglądali jej się na tyle dokładnie, że wyłapali jakieś mosty bez rzek czy coś takiego. Nie jestem w stanie zrozumieć jednak sprawy tych portów na mapie. W sensie wydaje m się o wiele prostszym i tańszym rozwiązaniem umieszczenie na mapie ikonki kotwicy przy wybranych lokacjach niż drukowanie kolejnej tekturki z symbolem portu. Drukowanie plansz będzie kosztować tyle samo, a mniej materiałów będzie zużytych, kolejne żetony nie będą zajmować miejsca w pudełku ani walać się po planszy. Nie wiem, czego to jest kwestia ale dla mnie serio dużo lepszym rozwiązaniem pod każdym względem wydają się być #portynaplanszy ;) Pozdrawiam serdecznie ekipę GOB i wszystkich innych czekających na premierę, granie, malowanie figurek i w ogóle zanurzenie się znów(albo po raz pierwszy) w świat "Wiedźmina"

maciekj782 tygodni temu

+1 #portynaplanszy

Alek1 tydzień temu

pewnie w kartach skellige sa takie ktore niszcza porty, a nie chca dawac tekturki z symbolem zniszczonego portu zeby nie spoilowac

Filavandrel2 tygodni temu

Chciałem o coś zapytać. Jako osobnik niezbyt obeznany z gamefoundami i innymi tego typu historiami czy jeśli na moim koncie na gamefound przy projekcie tej gry świeci się zapis Status Placed and Paid to oznacza, że zrobiłem już wszystko co należało? Czy jest jeszcze coś do kliknięcia poza oczywiście uzupełnieniem adresu? Bo widziałem, że ludzie mają rozmaite problemy z tym zagadnieniem.

sulanik2 tygodni temu

Tak - to znaczy, że potwierdziłeś to co chcesz i masz wszystko opłacone. Jeśli nie interesuje Cię z tej kampanii nic więcej to (poza uzupełnieniem adresu - jak sam wskazałeś) pozostaje Ci już tylko czekać :)

Filavandrel2 tygodni temu

Serdeczne Ci dzięki Sulanik :-)

Głodziu2 tygodni temu

Pytanko: czy elementy na mapie typu wieże, osady, ruiny, lasy.. itp. będą grywalnymi elementami, które w jakikolwiek sposób będzie można wykorzystać drogą mechaniki w grze?

VarikasPL2 tygodni temu

grywalne są lokacje, w sensie możesz tam walczyć, grać w kości, szkolić się itp. Wszelkie grafiki ruin, lasów mają charakter czysto wizualny, nigdzie nie słyszałem, żeby można było je wykorzystać w rozgrywce

Badonsko2 tygodni temu

#Portynamapie

WitcherFromPoznań2 tygodni temu

Czy mata również zostanie zmieniona?

maciekj782 tygodni temu

No to chyba logiczne..to jest mapa świata gry która pojawi się na kartonowej planszy jak i playmacie..

Gniad2 tygodni temu

Czyjazeli nic nie do mawiałem to też muszę coś potwierdzać w tym pleg menager?

Elras2 tygodni temu

tak

Filippa Eilhart2 tygodni temu

Jednej rzeczy na tej mapie brakuje - zamku Monte Calvo dla Filippy ;) #montecalvo

Cezary Kostrzewski2 tygodni temu

no w porównaniu z poprzednimi drogami to niebo a ziemia :) well done!

pawcio802 tygodni temu

Teraz pięknie ta mapka wygląda. Jedynie co bym zmienił to te nazwy mogły być zapisane na takich rozwinietych zwojach a na drogach dodałbym takie jakieś scenki rodzajowe tak jak to jest na 20 jubileuszowym wydaniu Carcassone. Na przykład elfy w okolicy Loc Ichor czy trolle przy Kaer Morhen myślę że dodało by to trochę wiecej imersji i umieszczenia paru ester eggów z czego znani są twórcy z cd projekt red. nawet ten biały domek w okolicach Beauclair prosi się o towarzystwo rycerza walczącego z cyklopem :D

sulanik2 tygodni temu

Dla mnie z kolei nazwy fajnie wyglądają i bym ich nie zmieniał. Natomiast jeśli chodzi o więcej akcji na mapie to byłoby to fajne :) (ale nie wiem czy będą jeszcze jakieś zmiany)

Mefju2 tygodni temu

Cześć, czy jest szansa, że dostaniecie wizualizacje wyprasek przed zamknięciem pledge managera?

I34T2 tygodni temu

Mapa wygląda bardzo ładnie. Kilka małych szlifów i będzie idealna. Inkarnate.com polecam narzędzie w przeglądarce do tworzenia swoich map nawet wersja free daje radę na sesje rpg

Jaany2 tygodni temu

Odnośnie mapy - lepiej z tymi drogami :) Mam wątpliwości co do przepraw przez góry - osobiście chyba pogodziłabym się z tym, że wyglądają na trochę nienaturalnie wycięte w masywie górskim. Zmiany tekstur/nawierzchni, które proponuje kilka osób mogą się chyba zbyt mocno odbić na czytelności, żeby było to tego warte. Obecny wariant wydaje się niezłym kompromisem. Poza wspominanym już problemem z brakiem przeprawy na północ od Wizymy dodałabym jeszcze drobiazg - nietrafianie mostem w drogę (drugi most na północ od Gorthur Gvaed). Nie mam i nie planuję żadnego z dodatków, ale uważam, że #portynamapie to sensowna inicjatywa. I jeszcze techniczna/graficzna kwestia: w przypadku kilku nazw miejscowości ich "ramki", a właściwie trójkąty z boków ramek, wyglądają na rozpikselowane. Być może to tylko kwestia kompresji obrazka załadowanego na BGG, ale pewnie warto sprawdzić: Ard Modron, Dhuwod, Hengfors, Kaer Morhen, Behelt Nar. Ze względu na to, że wszystkie te miejscowości są na obrzeżach mapy - podejrzewam problem techniczny.

Rigmalore2 tygodni temu

Hej hej, na północ od Wyzimy jest droga, która prowadzi wprost do rzeki po czym biegnie dalej i dopiero pojawia się most ;) poza tym, piękna mapa <3

Diserve2 tygodni temu

+1 prawda, dwie rzeczki przecinają droge a jest jeden mostek

demo1 tydzień temu

+1, poza tym jest mega.

Andrzej Graf2 tygodni temu

Nie czytałem poprzednich aktualizacji a widzę że jest tego od groma, o co chodzi z tym Pledge Managerem? Gdzie go znajdę? Pozdrawiam

Elras2 tygodni temu

To przeczytaj bo musisz go wypełnić

Koral19892 tygodni temu

Wszystko pięknie ale nie wykorzystujecie jadnego z najlepszych pomysłów, otóż potwory powinny być poza miastem, na drogach powinny być znaczniki gdzie taki potwór jest i wtedy jak by tam był to wiadomo jak się z punktu A do punktu b będzie się chciało dostać i po drodze jest potwór to albo z nim walczymy na szlaku w uproszczonej wersji żeby tylko przejść np z połową kart ataku, no albo walczymy z nim na poważnie i pokonywujemy. Jak taki potwór byłby poza miastem to gdzy wyruszy go zabić to po wygranej będziemy już w innym mieście więc zabijanie potwora można by też planowaac alby udezyc go z odpowiedniego miejsca aby dostać się po wygranej do kolejnego celu.

Amaworld2 tygodni temu

Przypominam, że nie tylko drogi były sygnalizowane podczas kampanii, a może i nawet jeszcze częściej i głośniej ludzie domagali się: #PortyNaMapie

Stachu2 tygodni temu

Mapa i zdjęcia poglądowe wyglądają bardzo korzystnie, brawo! :) Mam pytanie: jeżeli na Gamefound status mojego zamówienia to "placed and paid" to oznacza to, że wszystko mam już potwierdzone oraz gotowe i po prostu wystarczy już cierpliwie czekać? Wolę się upewnić :)

HaDrone2 tygodni temu

+1

demo1 tydzień temu

już wyżej ktoś o to pytał - tak, sprawdź tylko czy masz wpisane dane adresowe

Dawid Szafrański2 tygodni temu

A ja mam takie pytanko, dało by się załączyć mapę bez oznaczeń w dużym formacie do druku? Spodobała mi się i chciałem sobie wydrukować do plakatu :)

Martino902 tygodni temu

Udana aktualizacja :). Mapa git jak dla mnie, klimatyczna i wreszcie naturalniej wyglądająca, lepsza immersja, dzięki drogom naturalnie wkomponowanych w planszę. Super, że wzięliście do serca uwagi wspierających , w tym moje również co do mapy na planszy :). Choć też uważam, że przydałyby się różne nawierzchnie dróg w zależności od okolicy. Tak poza tym nie ma się zbytnio co do czego przyczepić. Choć jest jedna rzecz, czy nie dałoby się powiększyć terenów leśnych na mapie, dodać jakieś większe bagna, albo moczary, mokradła? Można by jeszcze bardziej zróżnicować wygląd mapy/planszy, póki mapa jest wciąż w fazie prototypu,. to fajnie jakby coś z tych pomysłów znalazło swoje odzwierciedlenie. Mam wrażenie, że nie tylko ja na to zwróciłem uwagę. Pozdrawiam

CzarnyMag2 tygodni temu

+1

Tomasz Fluder Fluder2 tygodni temu

+1

Kali2 tygodni temu

Niby pomysł fajny ale żeby nie okazało się, że na mapie będzie że tak brzydko powiem "nasrane" :)

Mefju2 tygodni temu

To jest świetny pomysł, a na pewno da się to pogodzić, żeby na mapie nie znalazło się jednak za dużo rzeczy

Kali2 tygodni temu

Mefju w sumie racja ale nie wiem czy nie jest jednak już za późno na to...

reddwarf2 tygodni temu

jesli jeszcze nie macie to sugeruje wyslac kogos z waszej firmy do chin zeby na miejscu dopilnowac produkcji :)

gnysek2 tygodni temu

W porównaniu z wersją https://images.gram.pl/news/xdzt20210409111958896aelh.jpg widzę tylko dorysowane drogi, coś jeszcze się zmieniło ? :D

żusto2 tygodni temu

zmiany widać gołym okiem, inaczej są poprowadzone rzeki ;) A na serio to najciekawe co widzę, to nową lokację z prawej strony - Behelt Nar

danziger2 tygodni temu

A co z #portynamapie?

Marximus2 tygodni temu

W jakim programie robiliście mapę?

Ciesiel2 tygodni temu

Paint

Łukasz Wyrwoł2 tygodni temu

Witam, mam takie pytanie. Zamówiłem BIGBOXa ALL-IN w wersji bez cieniowania, zamówienie jest w pełni opłacone. Pomyślałem, że w sumie to dopłaciłbym żeby mieć cieniowane figurki, aczkolwiek wydaje się, że w Pleadge Managerze mogę jedynie dodać nowe pozycje, a nie mogę wymienić ze starą. Czy istnieje możliwość takiej zmiany, czy już raczej za późno?

allectino2 tygodni temu

napisz do nich na maila, żeby Ci zresetowali zamówienie

Ciesiel2 tygodni temu

Mapa wygląda pięknie. Święta robota! Tego właśnie mi brakowalo :-)

kungfull2 tygodni temu

Przy okazji tematu dróg. Można by zrobić jakieś losowe wydarzenia na drogach - na niektórych, losowych połączeniach pomiędzy miastami kładło by w zależności od ilości graczy odpowiednią ilość żetonów i jakby ktoś chciał przejść taką drogą z żetonem musiałby zmierzyć się z losową przeciwnością z kart (bądź otrzymać jakiś bonus). Wiem że to super późno taki pomysł i pewnie też ktoś na niego już wpadł i odrzucił ale jeśli nie to może w którymś z przyszłych dodatków? :)

Martino902 tygodni temu

+1 Świetny pomysł, popieram :)

żusto2 tygodni temu

+1

Tomasz Fluder Fluder2 tygodni temu

+1

ave.crux2 tygodni temu

Tyle, że.. po co to komu? W każdej turze masz możliwość pociągnięcia karty losowego zdarzenia w mieście/w dziczy.

VarikasPL2 tygodni temu

zgadzam się z ave.crux, od tego jest faza eksploracji, moim zdaniem nie ma potrzeby jeszcze bardziej komplikować.

kungfull2 tygodni temu

ave.crux Dodawałoby głębi taktycznej. Trzeba by było kalkulować ryzko czy przejśc drogą ze znacznikiem i narazić się na niebezpieczeństwo czy obrąc dłuższą ale bezpieczniejszą drogę.

kungfull2 tygodni temu

Żeby była jasność: miałem na myśli raczej krótkie "historie" typu: napadła cię banda nekkerów - strać jedną tarczę. Spotkałeś szprzedawcę mikstur - kup jedną za x - tak/nie. Twój koń stracił podkowę - opóźnij działania. itp.

kungfull2 tygodni temu

Mapa - o niebo lepiej z nowymi drogami. Dobra robota. Jeśli można coś zasugerować to dodanie "kamienistej" faktury dróg w rejonach górskich.

allectino2 tygodni temu

+1

Kali2 tygodni temu

A ktoś się orientuje co w końcu z dodatkowymi kartami wydarzeń/eksploracji w przyszłości? Planują kiedyś coś dorobić? Bo moim zdaniem nie ma opcji, że po jakimś czasie gracze nie będą pamiętać większości kart.

gnysek2 tygodni temu

zawsze można wtedy zrobić rzut kośćmi i będzie nieco wiecej wyzwania :)

mareczq2 tygodni temu

Czyli teraz mapa będzie bez "znaczników" co można robić w którym mieście ?

maciekj782 tygodni temu

Nie..no oczywiście że nie..wszystkie znaczniki będą oczywiście naniesione..a nawet mam nadzieję że będzie ich więcej ( #portynamapie :)

Przemek2 tygodni temu

Czy tylko mnie brakuje drugiego mostu na północno-wschodnim wyjeździe z Wyzimy? Albo chociaż kei sugerującej, że to przeprawa rzeczna ;) Takie keje albo nawet barki z linami ładnie też wpasowałyby się w lore, że na Jarudze to nie było mostków i mosteczków, bo to była dość potężna rzeka. Dodatkowo zakłóca spokój płaska przeprawa przez góry pomiędzy Vengerbergiem i Wyzimą - bez zmiany geometrii gór wygląda to dziwnie, jakby na siłę tam dolinę dorysowano (co jak mniemam miało miejsce;)). Może warto było w górach zrobić np. kamieniste ścieżki i zrobić je właśnie takie "wyżynne", że przeprawa przez góry i w ogóle? Poza tymi detalami wygląda zacnie :) PS. Co z oznaczeniami portów na mapie? ;) (pytam, mimo że nie zamówiłem Skelige... jeszcze;))

Spike2 tygodni temu

+1 Rzeczywiście czegoś brakuje. Lepszy byłby większy most. Reszta w punkt:)

allectino2 tygodni temu

+1

CzarnyMag2 tygodni temu

+1 Nie tylko między Vengerbergiem a Wyzimą. Każde przejście "przez" góry to po prostu machnięta dolina co jest mocno bezsensu. Jedna taka dolina gdzieś między górami spoko, ale tutaj są same cudowne doliny w górach... :/

JAckson2 tygodni temu

+1 Góry są sztuczne pocięte drgami. Przdałoby się przynajmiej złudzene zmiany wysokości do przełęczy. Fale na morzu gigantyczne w porównaniu z miastami. Ale z drugiej strony to przecież bajka, a w bajce wszystko jest możliwe :)

5z3nn2 tygodni temu

Pierwsza myśl "Nie za dużo tych rzek?"

Łukasz Kasica2 tygodni temu

Graficznie mapa wygląda świetnie, mega klimatycznie. Dobra robota. Ponownie zgłaszam uwagę o znaczniki portów dla miast portowych - analogicznie jak na playmacie... #portynamapie

allectino2 tygodni temu

#portynamapie

WeZyR2 tygodni temu

Zmiany na mapie na plus tylko drogi same polne, te przy zamkach i rynki mogłyby być z lekka z kamienia.

allectino2 tygodni temu

+1

WeZyR2 tygodni temu

Brakuje mi cmentarzy(sk) dla wampirów i trupojadów, porzuconych zamczysk, pałacy czy dworów, gdzieś te upiory i zjawy muszą się chować. Nabrzeża morza takie mało skaliste, wygląda jak brzeg stawu, dwa rozlewiska koło LOC IHOR bez szuwar gdzie maja się skrywać topielce i utopce.

Pred2 tygodni temu

Jaki będzie ostateczny rozmiar playmaty? Mapa wyglada teraz dużo lepiej i bardziej klimatycznie więc rozważam jeszcze dodanie playmaty, ale musiałbym znać rozmiar :)

Gezzior2 tygodni temu

Zaglądałem dzisiaj tutaj rano i nie było nowej aktualizacji, a data dodania to 16.11.2021, wtf? :D

Abbadon2 tygodni temu

Jest to data dodania nowego, ale niewidocznego, nieopublikowanego wpisu. Następnie był edytowany przez kilka dni aż do dzisiaj i został opublikowany.

Jan Wierzchowski2 tygodni temu

Hej, mapa wygląda lepiej niż poprzednia. Porównując obie wersje zauważyłem, że ta nowa została rozjaśniona. Czy to jest finalny efekt? Jeśli tak to słabo, gdyż według mnie lepiej wyglądała w ciemniejszej tonacji.

maciekj782 tygodni temu

Hej..mi akurat rozjaśnienie pasuje..ładnie to teraz wszystko wygląda,szczegóły bardziej widoczne. Stara mapa była dla mnie nieco zbyt "mroczna"..

maciekj782 tygodni temu

Mapa bardzo ładna lecz faktycznie niektóre połaczenia nieco niejasne. Jak pisał #Tomekmani3k faktycznie teraz to wygląda że z Beauclair można dojść do Cintry a nawet skręcić tuż przed nią na pólnoc i dojść doNovigradu.. No i co z"drogami morskimi" które były na poprzedniej mapie ? Już ich nie ma czy są tak słabo widoczne że ich nie dostrzegam ?

Tomekmani3k2 tygodni temu

Mapa o wiele bardziej klimatyczna ale zastanawia mnie czytelność rozdroży przy Wyzimie. Drogi pod miastem się jakby łączą i można interpretować, że da się przejść z Beauclair do Cintry

kubakisek2 tygodni temu

Mapa wygląda bardzo dobrze :)

ave.crux2 tygodni temu

Fantastyczna zmiana mapy. Nowe drogi wyglądają fenomenalnie, na pierwszy rzut oka może to być lekko nieczytelne, ale myślę, że po podniesieniu figurki i przejechaniu nią z punktu a do punktu b wszystko będzie klarowne. Dobra robota. Jak mniemam mosty zostaną poprawione, niektóre wyglądają (po bliższym przyjrzeniu się na bgg) jak wyrwane z kontekstu, nie tworzące jedności (ten pomiędzy vengerbergiem a beauclair).

Kali2 tygodni temu

A drugie pytanie to czy próbowaliście zminimalizować problem z większą ilością graczy. Tzn. długie oczekiwanie na swoją turę. Podejrzewam, że ciężko jest coś z tym zrobić ale jakie jest Wasze zdanie na ten moment projektu.

Kali2 tygodni temu

A Waszym zdaniem pracę idą na tyle dobrze, że wyrobicie się z wysyłką w czerwcu? Może szybciej (oby :) )

Michał Lis2 tygodni temu

Mapa rzeczywiście wizualnie prezentuje się lepiej, ale w mojej ocenie straciła na przejrzystości. Teraz widzę bardziej obrazek niż mapę. Wizerunki miejscówek wydają się być trochę za bardzo stopień z otoczeniem. Ale co ja tam wiem... Oglądam to na telefonie

Kali2 tygodni temu

Może brakuje Ci białych oznaczeń oraz znaczników typu terenu, które jeszcze nie zostały dodane do nowej mapy?

JosikP2 tygodni temu

Wszystko pięknie! Tylko od tygodnia proszę na gamefoundzie o wyzerowanie mi jednego z moich dwóch zamówień, tego ALL-In bym mógł dokupić wersję z Shade i koszulki na karty. Pozdrawiam.

Go On Board 2 tygodni temu

Cześć. Napisz proszę na kontakt@goonboard.pl. Staramy się każdego ranka odpowiadać na wszystkie wiadomości z dnia poprzedniego.